خبرهای داغ:
مسئول حوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

رشد 54 درصدی صادرات در آذربایجان غربی/واردات استان 30 درصد کاهش یافت

مسئول حوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در دو ماهه امسال صادرات استان 113 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مشابه سال گذشته رشد 54 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۰۲۶۱۰۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین محمدجانی با اشاره به آمار صادرات و واردات دو ماهه امسال در استان اظهار کرد: در دو ماهه امسال صادرات استان 113 میلیون دلار و در سال گذشته نیز 73 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مشابه سال گذشته رشد 54 درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در همین مدت، واردات آذربایجان غربی 81 میلیون دلار و امسال نیز 114 میلیون دلار بوده و بنابراین شاهد کاهش 30 درصدی واردات هستیم.

مسئول حوزه بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات استان 310 هزار تن و در سال گذشته 213 هزار تن بوده و واردات نیز از نظر وزنی 80 هزار و سال گذشته 92 هزار تن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در آینده نزدیک سفر هیات های تجاری از کشورهای هندوستان و پاکستان به آذربایجان غربی انجام می شود بیان کرد: این کار در راستای شناساندن محصول سیب استان به عنوان قطب تولید سیب کشور برای انجام مبادلات تجاری خواهد بود.

محمدجانی گفت: امسال کارگاه توسعه صادرات غیرنفتی و جلساتی با عنوان شورای ساماندهی مبادلات مرزی برگزار می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین مقرر شده است که چند کشور هدف صادراتی فعلی یا جدید، برای فروش محصولات و صادرات به این کشورها مورد مطالعه قرار گیرند.

ارسال نظرات