مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حضور روحانیون در روستاها نشان می‌دهد که تا کنون طرح استقرار تأثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۹۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار بسیج از دلگان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی در بازدید از مبلغین اعزامی، روحانیون مستقر و روحانیون طرح هجرت شهرستان دلگان گفت: امروزه تهاجم فرهنگی و رواج سبک زندگی غربی در جوامع شهری و روستایی و تقلید کورکورانه خانواده‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده و متلاشی کرده است و بایستی در این زمینه همه دستگاه‌های فرهنگی احساس وظیفه کنند.

وی با بیان اینکه حضور روحانیون در روستا‌ها نشان می‌دهد که تا کنون طرح استقرار تأثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است، تصریح کرد: بی‌شک تلاش و کوشش، برنامه‌ریزی و مدیریت روحانیون در مناطق محروم بسیار کارساز بوده و فعالیت‌های مؤثر فرهنگی روحانیون مستقر توانسته نقشه‌ها و اهداف شوم دشمنان را خنثی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بر حضور روحانیون و ساخت خانه‌های عالم روستایی تأکید کرد و افزود: هدف از ایجاد خانه‌های عالم ترویج و توسعه فرهنگ دینی در مناطق محروم است و سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری برنامه‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب ویژه روحانیون مستقر نسبت به ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام در مناطق محروم موفق عمل کرده است.

این مسئول ترویج فرهنگی دینی و قرآنی را نیاز جوانان جامعه در روستا‌ها برشمرد و افزود: روحانیون مستقر برای رسیدن به هدف متعالی راهبرد فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی روستا‌ها نیازمند یک سری مقدمات، امکانات و همکاری‌های دوجانبه با مسؤلین محلی دارند تا بتوان فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را در روستا‌ها افزایش دهند و در این راستا اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با توجه به وظائف ذاتی خویش تا کنون نقش خود را به خوبی ایفا و نیازمندی‌های روحانیون را برطرف کرده، اما مسئولان محلی نیز باید به دور از مسائل جناحی با روحانیون همکاری کنند.

حجت‌الاسلام بزمانی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۴۵ روحانی مستقر در سطح استان وجود دارد و به فعالیت‌های دینی و فرهنگی مناطق محروم می‌پردازند، افزود: همچنین تعدادی خانه عالم در استان تاکنون از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با همکاری سایر نهاد‌های فرهنگی و اجرایی احداث شده که امیدواریم بتوانیم در سال جاری هم تعداد خانه‌های عالم و هم تعداد روحانیون مستقر که نیاز مناطق روستایی است را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام بزمانی ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن عیدسعید فطر گفت: تمامی انبیاء یک کار مهم انجام دادند که عبارتست از آشتی دادن مردم با خدا، روحانیون هم فعالیت اصلی آن در راستای هدف انبیاءاست.

وی افزود: وقتی روحانی در منطقه‌ای مستقر میشود مردم را به عبودیت با خدا دعوت میکند و اگر این کا را به نحو مطلوب انجام داد، بهترین عملکرد را داشته است، تمام تلاش دشمن این است که مردم را از مسیر بندگی خداوند دور کند لذا کار شما روحانیون عزیز بسیار با اهمیت است چنانکه فرمودند:عبادت جزء خدمت به خلق نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان افزود: ما در استان خط قرمزی داریم که نباید بگذاریم دشمن این خط قرمز را برهم زند و وحدت بین تشیع و تسنن را از بین ببرد، یکی دیگر از وظایف شما روحانیون محترم اجرا کردن گفتمان انقلاب است وقتی روحانی در منطقه مستقر میشود باید کمبودها، چالش‌های فرهنگی، تبلیغی و... را پیدا کند.

گفتنی است در ماه مبارک رمضان سال جاری حدود ۱۵۰ روحانی اعزامی، مستقر و طرح هجرت در شهرستان دلگان مشغول به فعالیت فرهنگی وتبلیغی می‌باشند.

منبع خبر: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان
ارسال نظرات