بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به اینکه آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد مالی رهایی یک خانواده از غم و اندوه است این برنامه باید به صورت مستمر برگزار شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۸۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مستمر باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در بیست و پنجمین جشن گلریزان استان بوشهر افزود: باید با همکاری ستاد دیه و خیران زمینه حل مشکل زندانیان جرائم غیر عمد مالی و بازگشت آنها به جامعه و خانواده فراهم شود.
وی برضرورت مردم نهاد کردن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در جامعه تاکید کرد و اظهار کرد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نباید تنها محدود به ماه مبارک رمضان باشد وباید با استفاده از ظرفیت خیران بصورت مسمر ادامه داشته باشد.
امام جمعه بوشهر بیان کرد: با توجه به اقبال مردم از جشن های گلریزان می طلبد ستاد دیه از این توان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بیشتر استفاده کند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: هرچند حبس بهترین مجازات برای مجرمان و اشخاصی که با هنجارهای اجتماعی تطابق ندارند، است ولی در برخی موارد که افراد به دلیل جرائم غیرعمد محکوم به زندان می شوند نه تنها زندان فایده ای برای این شخص ندارد بلکه حضور آنها درحبس برای خانواده و جامعه باعث مشکل می شود.
علی جمادی افزود: در جرائم غیرعمد فرد خطا کار سوء نیتی ندارد و عالمانه انجام نمی شود دراین شرایط باید با راهکارهای قانونی ماندگاری آنها را در زندان کاهش داد.
وی با تاکید بر جرم زدایی از برخی رفتارها در جامعه اظهار کرد: باتوجه به اینکه فرد مرتکب جرائم غیر عمد مالی با مجازات حبس گرفتار زندان می شود هم خانواده و هم اجتماع از نیروی کار مفید و موثر محروم شده است.
جمادی بیان کرد: تلاش مسئولان بازگرداندن این گروه ازافراد به جامعه است که حضور خیران در کنار ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ضروری است.
وی بیان کرد: از26 جشن گلریزان دراستان بوشهر تاکنون 25 جشن برگزار شده و تلاش می شود با همکاری خیران و گذشت شاکیان بتوانیم زمینه آزادی 125 زندانی جرائم غیر عمد استان که 121 نفر مرد و چهار نفر زن هستند را فراهم کنیم.
جمادی کل مبلغ بدهی زندانیان جرائم غیرعمد استان بوشهر را 220 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 40 نفر از این زندانیان با 72میلیارد ریال بدهی در شهر بوشهر هستند.
وی یادآور شد: پارسال 133 نفر زندانی جرائم غیر عمد با 215 میلیارد ریال بدهی در استان بوشهر آزاد شدند.
در این آیین مدارک آزادی 6 زندانی جرائم غیرعمد تحویل آنان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظرات