مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محلات درشرح دعای مکارم الاخلاق :
حجت الاسلام صحرایی گفت:امام سجاد علیه السلام دردورانی زندگی می کردند که جوّ خفقان آوری بود و امکان پرسش و پاسخ مستقیم بین امام علیه السلام و مردم وجود نداشت. لذا امام علیه السلام ،اخلاق و احکام را در قالب دعا بیان می کردند.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۸۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج محلات درشرح دعای مکارم الاخلاق  در جمع پاسداران سپاه محلات گفت:بیستمین دعا از صحیفه سجادیه با 30 فراز از معروف ترین دعاهای این کتاب محسوب می شود، همچنین این دعا به دلیل دارا بودن مضامین و ابعاد تربیتی و سیر و سلوک عرفانی، مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته و با شرح و تفسیرهای متعددی بر آن منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صحرایی گفت:دعای مکارم الاخلاق هر قسمت را با درود بر محمد و آل محمد آغاز و  امام سجاد(ع) در ضمن هر فراز با درخواست آراستگی به برخی از اخلاق پسندیده یا طلب دوری از بعضی رذائل اخلاقی، ارزش‌ها و ضدارزش‌های اخلاقی را فرموده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صحرایی افزودند:فضایل اخلاقی در دعای مکارم الاخلاق در دو بخش فضایل فردی و فضایل اجتماعی بیان شده است که فضایل فردی، آن دسته از فضایلی هستند که خودِ فرد باید آن ها در درون خودش ایجاد نماید. ایمان، یقین، اخلاص و عمل صالح به عنوان چارچوب اصلی این فضایل مطرح شده اند و فضایل اجتماعی، آن دسته از فضایلی هستند که انسان در روابط با دیگران، باید آن ها را مراعات نماید. در این زمینه، داشتن عزّت ظاهری و ذلّت باطنی و دوری از کبر، مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه نمود.

وی در پایان گفت:با کسب این فضایل می توان امید داشت که مدینه ای فاضله ایجاد شود و زمینه های ظهور حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشّریف فراهم آید.

 

ارسال نظرات