همان گونه که قرآن در معرفی خود می‌فرماید «سراجاً منیرا: نوری همیشه درخشنده»؛ پس هرکس قرآن را دارد در حقیقت در محضر همه انبیاء و ائمه(ع) است؛ قرآن سرمایه عظیمی است که امیدواریم خداوند متعال توفیق بهره‌مندی از این کتاب آسمانی را نصیبمان کند.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۵۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام‌والمسلمین علی فلسفی‌نژاد، کارشناس مذهبی و روحانی هیئت قرآن و اهل بیت(ع) کرج  در رابطه با قرآن و جایگاه این کتاب آسمانی در زندگی اظهار کرد: خدا را شکر که توفیق خدمت به اهل قرآن را پیدا کردم چراکه قرآن بالاترین سرمایه دنیا و آخرت انسان‌هاست؛ دو سرمایه گرانقدر را پیامبر اکرم(ص) برای مسلمین به جا گذاشتند که این دو سرمایه جایگزین همه انبیاء و رسولان الهی هستند و مبلغانی هستند که هرگز خستگی و خاموشی ندارند که آن دو سرمایه، قرآن و اهل بیت(ع) هستند؛ قرآن خورشیدی‌ فروزنده است که شب و روز درخشش انوار زرینش تمام نقاط جهان را روشن می‌کند.

اهمیت توجه به آموزه‌های قرآنی در مسیر بندگی

وی با اشاره به احادیث اهل بیت(ع) گفت: امام رضا(ع) در این باره می‌فرماید «قرآن بوستانی است که هیچگاه پاییز و زمستان ندارد. همیشه شاداب، سبز و خرم بوده و انسان‌ها از میوه‌های شیرین حکمتش بهرمند شده‌اند» قرآن کریم از گذشته نزد ما بوده ولی مانند الان جامعیت نداشته است و جلسات قرآن چندانی برپا نمی‌شد. مثلا در کل تهران چند جلسه سطحی به عنوان جلسه قرآن برگزار می‌شد، اما اکنون از برکت امام راحل(ره) و خون‌های شهدا؛ حافظان، قاریان و معلمان قرآن در سراسر جهان عطرافشانی می‌کنند و از زمانی که قرآن در بین مردم رواج پیدا کرده، الحمدالله زندگی‌ها بهتر و مشکلات تا حدودی کم‌تر شده است، در واقع هرچقدر بیشتر به قرآن تمسک بجوییم مشکلات و سختی‌ها کم‌تر احساس می‌شود.

این برادر شهید با اشاره به سخنان سه شخصیت مهم تاریخ در رابطه با قرآن بیان کرد: در روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ استارت انقلاب زده شد و ندای ملکوتی حضرت امام(ره) در جهان پخش شد و اما کلام معمار انقلاب از کتاب صحیفه نور در رابطه با قرآن این کتاب آسمانی زیبا و شنیدنی است که می‌فرماید «اینجانب از روی جد نه تعارف معمولی می‌گویم که از عمر به باد رفته خود تأسف دارم شما ای فرزندان برومند اسلام حوزه‌ها و دانشگاه‌ها را به شئونات قرآن و ابعاد بسیار مختلف آن توجه دهید تدریس قرآن را در هر رشته‌ای، مدنظر و مقصد اعلا و نه در حاشیه قرار دهید. مبادا خدای ناخواسته در آخر عمر که ضعف و پیری بر شما هجوم کرد از کرده‌ها پشیمان و تأسف بر ایام جوانی بخورید.»

جانباز جنگ تحمیلی اظهار کرد: دومین شخصیتی که در رابطه با قرآن سخن گفته، ملاصدرا یک شخصیت برجسته فلسفی است که در کتاب تفسیر واقعه‌اش می‌فرماید «بسیار به مطالعه کتب حکما پرداختم تا آنجا که فکر کردم کسی هستم. اما همین که چشم بصیرتم باز شد خود را از علوم واقعی خالی دیدم. در آخر عمرم به فکر افتادم که دنبال تدبر در قرآن و روایت محمد وآل محمد(ص) بروم و یقین کردم که کارم قبلاً بی‌اساس بوده زیرا در طول عمرم به جای نور در سایه بودم. از غصه تمام جانم آتش گرفت و قلبم شعله کشید تا رحمت الهی دستم را گرفت و مرا با اسرار قرآن آشنا کرد و به تفسیر و تدبر قرآن مشغول شدم. در خانه وحی را کوبیدم، درها باز شد، پرده‌ها کنار رفت و دیدم که فرشتگان به من می‌گویند «سلامٌ عـَلیکُم طِبتُم فادخـُلوُها خالدین(سوره مبارکه زمرآیه شریفه۷۳)» من که اکنون دست به نوشتن اسرار قرآن زده‌ام اقرار می‌کنم، قرآن دریای عمیقی است که جز با لطف الهی امکان ورود در آن نیست ولی چه کنم عمرم رفت، بدنم ناتوان، قلبم شکسته، سرمایه‌ام کم، ابزار کارم ناقص و روحم کوچک است.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فلسفی‌نژاد تصریح کرد: سومین شخصیت مرحوم علامه فیض کاشانی از شخصیت‌های برجسته فلسفه، علوم قرآن و تفسیر است که در رابطه با قرآن می‌فرماید «من مدت‌ها در مطالعه مجادلات متکلمین فرو رفتم و کوشش‌ها کردم. ولی همان بحث‌ها ابزار جهل من بود. مدت‌ها در راه فلسفه به تعلیم و تعلم پرداختم و بلند پروازی‌هایی را در گفته‌هایشان دیدم. مدت‌ها در گفت‌وگوهای این و آن بودم و کتاب و رساله‌ها نوشتم و گاهی از میان سخن فلاسفه و متکلمین جمع‌بندی می‌کردم و حرف‌ها را به هم پیوند می‌دادم ولی در هیچ یک از علوم دوایی برای دردم و آبی برای عطشم نیافتم. بر خود ترسیدم و به سوی خدا فرار کردم، بسیار انابه کردم تا خداوند متعال مرا از طریق تعمق در قرآن و حدیث هدایت کرد و سپس تأمل و تدبر در قرآن و عمل به آنها را شروع کردم.»

این کارشناس مذهبی ادامه داد: با توجه به سخن این سه شخصیت برجسته درمی‌یابیم، همان گونه که قرآن در معرفی خود می‌فرماید «سراجاً منیرا: نوری که همیشه درخشنده است» و جانشین خداوند در زمین است پس هرکس قرآن را دارد در حقیقت در محضر همه انبیاء و ائمه(ع) است. قرآن سرمایه عظیمی است که امیدواریم خداوند متعال توفیق بهره‌مندی از این کتاب آسمانی را نصیبمان فرماید.

این مبلغ دینی در پایان گفت: سال‌ها قبل وزیر پارلمان انگلیس قرآن را در دست گرفت و آن جمله معروف را گفت که تا قرآن در بین مسلمین است ما نمی‌توانیم بر آنها حاکمیت کنیم. به‌حمد الهی، امام(ره) تمام فتنه‌ها و خیال‌بافی‌های دشمن را خنثی کرد و امروز ملت ایران اقبال به قرآن و اهل‌بیت(ع) دارند که اگر فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) را نیز در این باره گوش کرده و بیشتر در مجالس و کلاس‌های قرآنی شرکت کنند در این مسیر بندگی موفق‌تر خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها