رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران درخصوص تعیین تکلیف پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان آزادی و استاد معین به شهرداری تهران تذکر داد.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۵۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید فراهانی در جریان شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: تعریف صحیح و اجرای دقیق و به موقع پروژه‌ها و تامین ایمنی شهروندان در دوره اجرای پروژه از جمله وظایف شهرداری و حق شهروندان تهرانی است و بدیهی است عدم تعریف دقیق پروژه‌ها بدون توجه و مطالعات امکان‌سنجی و پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی زمینه‌ساز بروز مشکلات و معضلات برای شهر، اختلال در زندگی شهروندان و اتلاف منابع مالی شهرداری می‌شود. امری که متاسفانه با عدم تامین مالی به موقع پروژه‌ها و توقف عملیات این بحران‌ها را تشدید می‌کند.

وی گفت: آبان ماه سال گذشته در خلال بازدید از منطقه 9 شکایت شهروندان که کارگاه پروژه عمرانی تقاطع غیرهمسطح خیابان آزادی و استاد معین سبب بروز مشکلات مضاعف در رزندگی روزمره‌شان شده بود شنیدم و مسئله را از شهردار منطقه، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران و شهردار وقت تهران پیگیری کردم  تا این پروژه متوقف و تعیین تکلیف شود. همچنین در بررسی و تصویب بودجه سال 1397 شهرداری با همراهی اعضای شورا مبلغ 100 میلیارد ریال (دو برابر بودجه سال 95) به عنوان اعتبار این پروژه پیش‌بینی و تصویب شد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: پروژه تقاطع غیر هم سطح آزادی - استاد معین از سال 1393 اجرای آن آغاز شده و تاکنون پیشرفت فیزیکی و ریالی چندانی نداشته است و مطمئنا اگر این پروژه تعیین تکلیف نشود ما شاهد حوادث اسف‌بارتری از بلعیده شدن یک کامیون حامل خاک و نخاله که در محل ورودی خیابان شهید اکبری به خیابان آزادی در مجاورت پروژه زیرگذر رخ داد خواهیم بود. بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع پروژه‌ها و حفظ ایمنی شهروندان به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «تعیین تکلیف پروژه تقاطع غیرهمسطح خیابان آزادی و استاد معین» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

وی در پایان گفت: امیدوارم با پیگیری و تاکید شهردار تهران بر اجرای به موقع پروژه‌ها و تعیین تکلیف این پروژه‌ها شاهد اجرای به موقع، ایمن و دقیق پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران باشیم.

ارسال نظرات