رئیدر قوانین و مقررات اختیاراتی به برخی افراد داده شده است که با مقاومت ها در برابر خصوصی سازی برخورد کنند، اما در عمل دیده می‌شود که از این قوانین در برابر مقابله با مقاومت ها استفاده کامل نمی شود.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۴۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس کل سازمان خصوصی سازیدر مورد وجود مقاومت در برابر اجرای سیاست خصوصی سازی گفت: در همه کشورها در راستای اجرای این سیاست شاهد نوعی از مقاومت ها و حرکت های اجتماعی هستیم که این موضوع به این معنی است که در هیچ کجای دنیا سیاست خصوصی سازی بدون بروز مقاومت و اعتراضات اجرایی نشده است.

پوری حسینی  با بیان اینکه از بین بردن مقاومت ها در برابر خصوصی سازی با صدور بخشنامه و دستور امکان‌پذیر نیست افزرود: در این میان برخی از مدیران میانی و بالایی شرکت های دولتی به دلایل روابطی که داشته اند، در پست هایی منصوب شده و از منافعی برخوردار شده اند؛ بنابراین منافعی دارند که از این جهت اجرای خصوصی سازی موجب می شود تا این منافع از دست رفته و بروز چنین مقاومت‌هایی را بر واگذاریهای دولت شاهد باشیم.

وی افزود: البته در قوانین و مقررات اختیاراتی به برخی افراد داده شده که با مقاومت ها در برابر خصوصی سازی برخورد کنند، اما در عمل دیده می‌شود که از این قوانین در برابر مقابله با مقاومت ها استفاده کامل نمی شود.

پوری حسینی اضافه کرد: رهبر انقلاب و وزرای دولت همیشه از عدم تحقق کامل اهداف اصل 44 قانون اساسی گلایه کرده اند که بخش قابل توجهی از این موارد به وجود مقاومتها در برابر اجرای خصوصی سازی برمی گردد.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در واگذاریهایی که این سازمان انجام می دهد حداکثر خواسته ما از بخش خصوصی، حفظ سطح اشتغال است. بر این اساس ممکن است خریدار یک شرکت بخواهد نیروهای متخصص را جایگزین نیروهای قبلی شرکت کند؛ بنابراین بروز چنین مقاومت هایی در راستای واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی واقعی کاملا طبیعی است.

وی در پایان اذعان داشت: در این زمینه از مردم درخواست می‌کنیم سازمان خصوصی سازی را در راستای واگذاری ها همراهی کنند تا هر چه زودتر شاهد کوچک شدن دولت و اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی باشیم.

ارسال نظرات