فرمانده قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بزرگ ترین طرح آبی کشور با عنوان "روان آب های غرب" تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۰۲۶۰۱۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عبادالله عبداللهی در حاشیه نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: این طرح در طول 1460 کیلومتر اجرا شده و مشتمل بر 17 سد، 150 کیلومتر تونل و 700 کیلومتر خط انتقال 2400 است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

او گفت: در زمینه تأمین آب فلات مرکزی و شرق کشور نیز قرارگاه خاتم الانبیا پیشنهادهای خود را به وزارت نیرو ارائه کرده است که از جمله این طرح ها می توان به شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال آن اشاره کرد که اجرای این طرح ها مستلزم تصویب در هیأت دولت و همراهی وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی آب در کشور است .

عبداللهی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا تاکنون طرح های بزرگی در زمینه آبرسانی به سرانجام رسانده است به گونه ای که از مجموع 45 میلیارد مترمکعب مخازن ساخته شده در کشور، 25 میلیارد مترمکعب آن توسط این قرارگاه ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به مشارکت این قرارگاه در طرح های دارای اولویت دولت گفت: امسال 40 طرح در حوزه های مختلف نفت، گاز، آب و زیرساخت های ریلی، جاده ای و بندرها با سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد تومانی قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

او بابیان اینکه 100 هزار میلیارد تومان از این طرح ها در حوزه های نفت و گاز است گفت: امسال مرحله دوم پروژه ستاره خلیج فارس و همچین مراحل 22، 24 و 13 پارس جنوبی به اتمام خواهد رسید، همچین بهره برداری از 2500 کیلومتر خط انتقال نفت و گاز امسال پایان می یابد.

سردار عبداللهی با اشاره به آمادگی قرارگاه خاتم الانبیا برای مشارکت در طرح های نفت و گاز بعد از ترک شرکت های خارجی پس از تحریم های احتمالی گفت: این قرارگاه تجربه خوبی در اجرای این قبیل طرح ها دارد و در گذشته هم طرح های بزرگی همچون طرح ستاره خلیج فارس و مراحل 15 و 16 پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شد و منافع خوبی را عاید کشور کرد.

او گفت: با تکمیل مراحل 15 و 16 پارس جنوبی هم اکنون 50 میلیون مترمکعب گاز وارد شبکه می شود و با تکمیل پروژه ستاره خلیج فارس، روزانه 250 هزار بشکه میعانات گازی وارد مدار به 40 میلیون لیتر فرآورده تبدیل می شود که 25 میلیون لیتر آن بنزین با کیفیت یورو 5 است .

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا تاکید کرد: امروز توانمندی بالایی در اجرای طرح های بالادستی و پایین دستی و تجهیزات مورد نیاز در خشکی و دریا در کشور وجود دارد و این قرارگاه آماده مشارکت برای تأمین مالی با شرکت های خارجی است که حاضر به فعالیت در ایران هستند.

ارسال نظرات