حمایت بیش از هزار حامی از کودکان ایتام و محسنین

در طرح محسنین، جامعه هدف کودکانی هستند که پدر و مادر دارند، اما این والدین توانایی تامین معاش خانواده را به هر دلیلی ندارند، اما در طرح اکرام ایتام جامعه هدف کودکانی هستند که از نعمت پدر محروم هستند و یتیم به‌شمار می‌روند.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۸۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مریوان، مسعود شهبازی، از شرایط سخت زندگی کودکانی گفت که با اینکه در خانه و خانواده خویش زندگی می‌کنند، اما عملا از بسیاری امکانات اولیه محروم هستند. وی عنوان کرد: کودکانی هستند که پدر و مادر دارند، اما این والدین به دلیل زندانی بودن یا سالمندی و از کار افتادگی یا بیماری‌های سخت و زمین‌گیر بودن، توانایی اداره کردن زندگی و تامین معاش خانواده را ندارند و کودکان آن‌ها کمتر دیده می‌شوند و شرایط سختی دارند.

شهبازی با اشاره به اجرای طرح محسنین در شهرستان مریوان گفت: تعداد کودکانی که در این طرح مورد حمایت قرار گرفته‌اند رو به افزایش است. وی افزود: در این طرح افراد نیکوکار و نوع‌دوست به عنوان حامی به آن‌ها یاری می‌رسانند.
 
مدیر کمیته امداد با بیان اینکه طرح اکرام ایتام نیز در این شهرستان پیگیری می‌شود، گفت: هر دو طرح محسنین و اکرام ایتام از طرح‌های کمیته امداد می‌باشند و هر دو با هدف کمک به نیازمندان جامعه طراحی شده‌اند. در طرح محسنین، جامعه هدف کودکانی هستند که پدر و مادر دارند، اما این والدین توانایی تامین معاش خانواده را به هر دلیلی ندارند، اما در طرح اکرام ایتام جامعه هدف کودکانی هستند که از نعمت پدر محروم هستند و یتیم به‌شمار می‌روند.

شهبازی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه تا پایان سال گذشته جذب حامی برای کودکان ایتام و محسنین مناسب بوده است و تعداد ۱۰۸۹ حامی و نیکوکار به‌طور فعال و ماهیانه کمک کرده‌اند. وی افزود: تعداد افراد تحت پوشش ایتام ۵۵۵ نفر و تعداد افراد تحت پوشش طرح محسنین ۲۹۹ بوده است. طی سال گذشته کمک‌های مالی که در مجموع به ۸۵۴ نفر شده است، معادل ۱۰ میلیارد و ۲۳۵ میلیون ریال است.

وی در پایان گفت: هر کدام از خیرین و شهروندان نیکوکار گرامی با مشارکت در این طرح می‌توانند در سرپرستی و تامین نیاز‌های ضروری زندگی این کودکان یاری برسانند. بر همین اساس کمیته امداد برای خیرین محسنین شرایطی را فراهم کرده است که خیرین بتوانند پس از ۳ ماه واریز متوالی با مددجو ارتباط بگیرند و حتی به خانه او بروند. این ارتباط مستقیم میان خیرین و مددجویان طرح محسنین علاوه بر ایجاد اعتمادسازی، باعث می‌شود خیرین گرامی از نزدیک شاهد و پیگیر کار‌ها باشند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار