قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه به جنگ محرومیت در روستاهای بیجار رفته است

با حضور فرماندار ، فرمانده سپاه ، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی و تعدادی از کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان جلسه ای در خصوص تعیین تکلیف راه های روستایی و طرح های محرومیت زدایی در شهرستان بیجار برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۴۶
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهرستان بیجار یکی از شهرستان های محروم استان کردستان است که از ابتدای سال 94 بعنوان پایلوت اجرای طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی انتخاب شده است.

یکی از خدمات طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بخش عمران و جاده سازی است که در طول سال گذشته 48 کیلومتر جاده روستای در بخش سیاه منصور و ظغامین زیر ساخت آن توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است.

پیشرفت طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی مستلزم همکاری ادارات سطح شهرستان و استان است که در همین راستا عصر روز گذشته جلسه ای با حضور فرماندار، فرمانده سپاه بیجار، مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی و مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان در اتاق فرماندار تشکیل شد.

در این جلسه محبی یکی از کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی ضمن قدردانی از خدمات ارزنده قرارگاه پیشرفت و آبادانی ، اظهار داشت: در حال حاضر عملیات جاده سازی در بخش سیاه منصور و طغامین در 4 قطعه در حال انجام است.

وی ادامه داد: این چهار قطعه شامل سلطان آباد چطاق به عرب شاه به طول 21 کیلومتر که 12.5 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کردستان است و یک لایه از عملیات جاده سازی در این محور انجام شده است و از کیلومتر 5 به بعد باید یه صورت دو لایه کار شود.

کارشناس اداره راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه در این مسیر 4 آنتن وجود دارد ، افزود: شریف کندی به طول 500 متر، قزلچه به طول 500 متر، خاککندی به طول 500 متر و کله زان به طول 1.5 کیلومتر چهار آنتن موجود در این مسیر است.

محبی تصریح کرد: قطعه دو و سوم که شامل میدان مظفرخان به قاوشق می شود به. طول 4.5 کیلومتر باقی مانده است.

وی ادامه داد:60 درصد ابنیه ها در قطعه سوم و چهارم توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: هزینه ساخت هر کیلومتر جاده 250 میلیون تومان است که نیازمند اعتبار ویژه برای ادامه کار هستیم.

 

پروژه های قرارگاه را از اولویت میانی به اول قرار می دهیم

فرماندار بیجار نیز در این جلسه با اشاره به مزیت وجود قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان بیجار ، اعلام کرد: قرارگاه پیشرفت وآبادانی در محرومیت زدایی و رفع مشکلات روستائیان این شهرستان نقش بسزایی دارد.

وی گفت: این ظرفیت اگر در سایر شهرستان استان کردستان بود تا کنون خیلی از مشکلات راه روستایی حل شده بود.

ورمقانی تاکید کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی نعمت بزرگی در شهرستان بیجار است که ما باید از موقعیت استفاده بکنیم و نهایت همراهی و همذلی با دوستان در راستای پیشرفت و تسریع پروژه ها داشته باشیم.

فرماندار شهرستان بیجار با اشاره به اینکه عملیات راه سازی مستلزم هزینه های گزاف است ، اعلام کرد: اعتبارات شهرستان کفاف اینکه بعد از زیر سازی توسط قرارگاه بتوانیم کار را ادامه بدهیم نمی دهد.

وی با بیان اینکه تسطیح جاده های روستایی یکی از آرزوهای مردم محروم این منطقه است ، گفت: برخی روستاها با شن ریزی مشکل آنها حل می شود.

ورمقانی تصریح کرد: این قول را می دهیم در حوزه ای که قرارگاه پیشرفت و آبادانی مشغول ایجاد زیر ساخت جاده است اعتبار ویژه برای آسفالت آن در نظر بگیریم.

وی در خصوص نقاط حادثه خیز در محور سیاه منصور و بخش طغامین که قرارگاه پیشرفت و آبادانی می تواند کار آن را انجام بدهد اظهار داشت: راهداری این نقاط را جزء پروژه های امسال معرفی کنند تا بتوانیم اعتباری برای مشاوره و تهیه نقشه جهت ارائه به قرارگاه پیشرفت و آبادانی در نظر بگیریم.

این مقام مسئول با تاکید همه جاده ها آسفالت شوند امکان پذیر نیست ، گفت: در چند روز آینده با حضور در منطقه مورد نظر از نزدیم مشکلات این منطقه بررسی می شود.

وی بیان داشت: سپاه پاسداران با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب ایثارگرانه در راه رفع محرومیت در این منطقه تلاش می کند که جای تقدیر و تشکر دارد.

ورمقانی تاکید کرد: تمام سعی خود را می کنیم پروژه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی از اولویت میانی به اول قرار دهیم.

وی همچنین گفت: این قول را می دهم پیگیر گرفتن آسفالت بیشتر برای تسریع در انجام پروژه های راه سازی در استان شوم.

 

انجام 48 پروژه محرومیت زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بیجار نیز در این جلسه از انجام 46 پروژه محرومیت زدایی از ابتدای فعالیت قرارگاه در دهستان سیاه منصور و بخش طغامین خبر داد.

وی اعلام کرد: زیر ساخت جاده روستایی به طول 48 کیلومتر ، حفر 5 حلقه چاه که از صفر تا 100 آن توسط جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است، احداث خانه محروم ، ایجاد فاضلاب روستایی ، مرمت و بازسازی مدرسه و انجام فعالیت های فرهنگی و پزشکی از مهمترین اقداماتی است که توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی انجام شده است.

سید حسین محمودی بیان داشت: در چند روز گذشته به همت جهادگران قرارگاه پیشرفت و آبادانی یکی از روستاهای دهستان سیاه منصور که 8 سال از نعمت داشتن آب آشامیدنی محروم بودند دارای آب آشامیدنی شدند.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه در برخی روستاها دانش آموزان در کانکس تحصیل می کنند ، گفت: تجمیع دانش آموزان چند روستا برای ادامه تحصیل یکی دیگر از اقدامات موثر قرارگاه پیشرفت و آبادانی در بخش سیاه منصور است.

وی اعلام کرد: 18 نفر از دانش آموزان روستایی که به دلایلی از تحصیل بازمانده بودند با تجمیع و در اختیار گذاشتن وسیله ایاب و ذهاب به درس خواندن خودشان ادامه دادند.

فرمانده سپاه بیجار نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل 20 هسته جهادی در روستاهای شهرستان بیجار گفت: ساخت 4 زمین ورزشی، آبرسانی، ساخت 9 سرویس بهداشتی مساجد، مرمت 16 مدرسه ، ساخت 7خانه عالم ، ساخت 10 خانه محروم ، ساخت 6 غسالخانه و ساخت و مرمت 13 مسجد از مهمترین طرح پیشنهادی طرح های محرومیت زدایی سپاه بیجار در سال 97 است.

ارسال نظرات