اولین نمایشگاه صنایع دستی و سبک زندگی در روستای پیربلوط از توابع شهرستان شهرکرد برپا شد.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۲۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیر اجرایی این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: به منظور نمایش توانمندی های هنرمندان روستای پیربلوط و یادآوری خاطرات نسل های گذشته از سبک زندگی مردم , همزمان با هفته صنایع دستی این نمایشگاه دایر شده است.

پروین قاسمی افزود: در نمایشگاه محصولات صنایع دستی پیربلوط که در دبستان حضرت زینب سلام الله علیها دایر شده است، بیش از  220نوع فرآورده تولیدی از سوی هنرمندان مختلف روستا در زمینه های فرش، گلیم، جاجیم، معرق کاری، محرق کاری،  قلم زنی، کیف و چرم، تزئین حنا، گلسازی، بافتنی و ...، به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: در بخش دیگری از نمایشگاه، محصولات و ادوات کشاورزی سنتی و سبک زندگی روستایی و لباس محلی قرار گرفته که باعث تجدید خاطرات قدیمی بازدید کنندگان می شود.

قاسمی تصریح کرد: برپایی این گونه نمایشگاه ها در تشویق جوانان و نوجوانان به فعالیت های هنری و صنایع دستی بسیار مؤثر است و گامی در راستای ترویج ارزش های فرهنگی و همچنین کمک به معیشت خانوار از طریق درآمدزایی محصولات صنایع دستی به شمار می رود.

وی با تشکر از دستگاه های مختلف و اهالی روستای پیربلوط در برپایی این نمایشگاه ازجمله؛ شورای اسلامی، دهیاری، آموزش و پرورش، پایگاه مقاومت بسیج و ادارات میراث فرهنگی و صنایع استان و شهرستان، گفت: تلاش می  شود با حضور بیشتر هنرمندان و اهالی در سال های آینده نمایشگاه بزرگ تر و متنوع تری در روستا دایر گردد.

گفتنی است: این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9صبح به بعد تا پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر در دبستان حضرت زینب سلام الله علیها پیربلوط برای بازدید علاقه مندان دایر است.

برای مشاهده گزارش تصویری نمایشگاه به اینجا کلیک فرمایید.

 

ارسال نظرات