شهید سعید کمالی از شهدای مدافع حرم معتقد بود در بحث مذاکرات هسته‌ای آیات قرآن به صورت روشن همه چیز را بیان می‌کند؛ دشمن تا فلسفه وجودی شیعه، یعنی ستیز با دشمنان را از ما نگیرند،‌ دست‌بردار نیستند و هر توافقی حاصل شود، در همین راستاست تا این روحیه را از ما بگیرند
کد خبر: ۹۰۲۵۸۹۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شهید مدافع حرم، سعید کمالی متولد نوزدهم شهریور سال ۶۹ از پاسداران سپاه کربلای مازنداران اهل روستای کفرات نکا و ساکن ساری بود که داوطلبانه عازم سوریه شد و در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در منطقه خان‌طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برادر شهید سعید کمالی درباره برادرش عنوان کرد: زمانی که سعید در دانشگاه سپاه بود،‌ مادر گریه می‌کرد و پشت تلفن به او می‌گفت که چرا به منزل نمی‌آیی؟ سعید هم جواب می‌داد که می‌خوام به کرمان بروم. مادرمان می‌گفت که کرمان چه خبر است؟ برادرم جواب می‌داد که می‌خواهم به اردوی جهادی بروم.

وی در ادامه گفت: سعید در مجموع در همین فضا بود. وقتی مرخصی بود،‌ از او می‌پرسیدم کجا هستی؟ چرا از من خبر نمی‌گیری؟ می‌گفت اردوی جهادی هستم. هیچ وقت نشد که من، پدر و مادرم برای این موضوع از سعید گلایه داشته باشیم و بگوییم چرا به اردوی جهادی می‌روی و آنجا را به ما ترجیح می‌دهی؟

کمالی افزود: برادرم خیلی تلاش می‌کرد که لیاقت شهادت پیدا کند. من خبر نداشتم که برادرم قرار است همان شب به سوریه برود. دوستان من در خانه ما جمع بودند. برادرم رو کرد به دوستانم و گفت که شما را به حضرت زهرا(س) قسم می‌دهم که دعا کنید من شهید شوم.

برادر شهید ادامه داد: شبی که قرار بود به سوریه برود، به من گفت که ۲۰ روز دیگر می‌رود و قرار است ابتدا به تهران برود. سعید می‌دانست که من خیلی به نبودش حساس هستم،‌ به همین دلیل این طور گفته بود.

وی با بیان اینکه همان زمان که شب آخر را با سعید می‌گذراندیم،‌ به او گفتم برادر بوی شهادت می‌دهی، افزود: سعید فرزند دو ساله،‌ همسر ۲۳ ساله،‌ مادر، پدر، خواهر و برادر دارد؛ کسانی که به راحتی نمی‌توان از آنها گذشت. کسی که هر روز بعد از کار که می‌آمد،‌ تا زمانی که به مدت ۱۰ ـ ۲۰ دقیقه فرزندش را روی سینه‌ای نمی‌گذاشت و آرام نمی‌شد،‌ نمی‌توانست کار دیگری انجام شود. دل کندن از خانواده کار راحتی نیست.

کمالی با بیان اینکه به شهادت برادری که سینه‌اش را برای دفاع از حرم سپر کرده است،‌ افتخار می‌کند،‌ افزود: به برادرم می‌گفتم من در طول این همه سال عمری که از خدا گرفتم هیچ کاری نکردم،‌ چکار باید بکنم؟ برادرم می‌گفت که نماز بخوان،‌ به دیگران خوبی کن،‌ به کسی کار نداشته باش،‌ زندگی‌ خودت را بکن و تا می‌توانی به دیگران کمک کن.

وی گفت: افرادی مانند برادر من کم نیستند. کسانی هستند که راه او را می‌روند. لکه‌ای همانند داعش فرقه تازه به وجود آمده‌ای مانند القاعده است و آخر و عاقبت خوبی در انتظارش نیست.

شهید سعید کمالی در خطاب به همرزمانش عنوان کرده بود: «در دنیا دو دسته بیشتر نداریم؛ حق و باطل. در یک روز و در هر لحظه،‌ دو انتخاب بیشتر نداریم. یا در جبهه حق باشیم و یا در جبهه باطل. اینکه چطور باید حق و باطل را در دوستان و دشمنان جهانی‌مان بشناسیم، خیلی واضح و عینی است. قرآن همه چیز را به ما معرفی کرده است. در قرآن این طور گفته شده است که یهود و نصارا از شما راضی نمی‌شوند مگر اینکه هر چه آنها گفتند شما بپذیرید؛ یعنی دین اسلام را ترک کنید. در بحث مذاکرات هسته‌ای هم آیات قرآن به صورت روشن همه چیز را بیان می‌کند. آنها تا فلسفه وجودی شیعه، یعنی ستیز با دشمنان را از ما نگیرند،‌ دست بردار نیستند و هر توافقی حاصل شود، در همین راستاست که این روحیه را از ما بگیرند.»

 

ارسال نظرات