خبرهای داغ:
مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: امسال طرح اعتلای بسیج، همگام با کشاورزی با هدف ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۰۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مکرم شیدایی با اشاره به اینکه یکی از اهداف بسیج مهندسان کشاورزی، کمک به دستگاه های متولی در زمینه ارتقاء بهره وری کشاورزی استان در کنار ارتقای کیفی و کمی محصولات است اظهار کرد: در این رابطه طرح اعتلای بسیج همگام با کشاورزی در استان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، 500 روستای مهم کشاورزی استان انتخاب و برای هر دو روستا یک مهندس کشاورزی پیش بینی شده است تا بنا به تخصص خود و نیز محصول غالبی که در روستای مورد نظر کشت می شود، به فعالیت بپردازند

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: امسال به منظور ارتقاء کمی و کیفی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی، هر هفته آموزش هایی به صورت مسجدمحوری به کشاورزان روستایی داده می شود.

وی بیان کرد: از سایر برنامه های پیش بینی شده امسال این است که کشاورزان روستایی را به صورت ماهانه و با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج به مزارع نمونه برده تا بازدید کنند و از تجربیات کشاورزان باتجربه بهره ببرند.

شیدایی اظهار کرد: در این رابطه با توجه به اینکه اینکه آذربایجان غربی یک استان کشاورزی است، مقرر شده که از امسال تا سال 1400، تعداد دو هزار و 369 روستای آذربایجان غربی تحت پوشش قرار می گیرد.

وی از راه اندازی سامانه هوشمند پشتیبان فروش محصولات کشاورزی خبر داد و بیان کرد: علاوه بر آن، راه اندازی سامانه پامک که مخفف کلمه پشتیبان اقتصاد مقاومتی کشور است پیش بینی شده است.

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه شهدای آذربایجان غربی در ادامه با تاکید بر اصلاح الگوی کشت در استان افزود: با توجه به اینکه در برخی از سال ها، یک محصول کشاورزی بیش از اندازه کشت شده و در برخی از سال ها نیز کشاورزان توجهی به کشت آن ندارند، به همین خاطر براساس نیازسنجی، فعالیت های مربوطه انجام می شود.

وی با اشاره به اردوهای جهادی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در این رابطه 480 نفر دامپزشک و کارشناس ارشد بهبود تولیدات دامی در قالب 60 تیم جهادی سازماندهی شده تا در جغرافیایی ثابت پیش بینی شده حضور یابند.

شیدایی تصریح کرد: در این برنامه، کارشناسان و دامپزشکان مربوطه در مساجد روستایی و مناطق محروم به آموزش مسائل نگهداری و تغذیه دام سبک و سنگین می پردازند.

وی گفت: با توجه به اینکه سطح آموزه های علمی و تجربه دامداران روستایی بسیار ضعیف است، بی تردید با آموزش های لازم، سبب کاهش میزان تلفات دامی شده و حفظ و نگهداری دام برای آنان سهل تر می شود.

مسئول بسیج مهندسان کشاورزی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: از سایر برنامه های پیش بینی شده امسال این است که در قالب اردوهای جهادی، مهندسان باغبانی و گیاه پزشکی و زراعی به روستاهای هدف رفته و به صورت مزرعه محور و باغ محور، اقدام به مشاوره زراعی و باغی می دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار