خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اذعان کرد:

هدایت، حمایت و نظارت از وظایف قانونی و شرعی اداره اوقاف و امورخیریه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بازرسی و نظارت صحیح بر اجرای قوانین و فعالیت‌ها می‌تواند فضای مطلوب برای تحقق ارتقای فرهنگ وقف در جامعه را ایجاد کند.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۵۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در جلسه هم اندیشی درصد پیشرفت عملکرد این اداره اظهار کرد: هدایت، حمایت و نظارت از وظایف قانونی و شرعی این اداره‌کل اوقاف است.
وی با اشاره به اینکه ارزیابی و نظارت در ایران اسلامی متکی بر قوانین الهی است، تصریح کرد: در قرآن کریم ۱۲۹ بار و در نهج‌البلاغه ۱۴۳ بار بر نظارت و بازرسی تأکید شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: هدف از بازرسی و نظارت، حصول اطمینان از حُسن اجرای قوانین و مقررات در راستای رفاه عمومی جامعه و به ویژه گروه هدف این اداره‌کل است.
عادل تأکید کرد: بازرسی و نظارت صحیح بر اجرای قوانین و فعالیت‌ها می‌تواند فضای مطلوب برای تحقق ارتقای فرهنگ وقف در جامعه را ایجاد کند.
وی با بیان اینکه وقف باید از مظلومیت خارج شود تا بتوانیم کمک رسانی بهتری داشته باشیم، افزود: تحول اقتصادی در موقوفات از الویتهای این اداره کل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی ادامه داد : بر همین اساس سازمان اوقاف نظام نامه تطبیق عملکرد با مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده است.
در ادامه این جلسه حسن تقی پور رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین اظهار داشت افزود:این جلسه به منظور بالابردن تعامل و هماهنگیدر بین کارشناسان مربوطه وادارات تابعه استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه این جلسه با حضور مدیر کل، روسای شهرستانها و کارشناسان بهره وری اقتصادی برگزار شد اظهارداشت: این جلسه دومین جلسه هم اندیشی این اداره در سال جدید است که هر شهرستان به دفاع از برنامه های مصوب و همچنین عملکرد ۳ ماهه اول سال ۹۷ پرداختند.
تقی پوردر پایان خاطر نشان ساخت: در پایان جلسه بر اخذ به موقع اجاره بهای موقوفات و پیگیری مطالبات از طریق واحد حقوقی تاکید و تصمیم گیری شد.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها