یادواره ۳۹ شهید ماه مبارک رمضان شهرستان سروآباد شامگاه یکشنبه با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و خانواده‌های معظم شهدا در حسینیه سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۵۷
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا باباشاهی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امروز وظیفه مسئولان و اقشار مختلف مردم ادامه دادن راه شهدا، حفظ ارزش‌های انقلاب، مبارزه با دشمن و غلبه بر کفر، ظلم و ستم است.

وی یادآور شد: با برگزاری یادواره‌های شهدا عزت، آزادگی، استقلال و خودباوری که ایثارگران برای ما به ارمغان آوردند به نسل‌های جوان و آینده منتقل می‌شود.

حجت الاسلام باباشاهی تاکید کرد: امروز دشمنان لحظه به لحظه مشغول توطئه چینی و دسیسه علیه نظام و انقلاب اسلامی هستند که ادامه راه شهدا و حفظ ارزش‌ها و باور‌های انقلاب؛ تمام این توطئه‌ها را خنثی و برملا می‌کند.

مسئول پیش کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان نیز در ادامه گفت: امنیت و آرامش پایدار در کشور به برکت خون پاک شهدا بدست آمده و وظیفه امروز ما به عنوان ادامه دهندگان راه شهدا، حفظ نظام و دفاع از دستاورد‌های انقلاب است.

سرهنگ ابراهیم حسینی با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام و تهدید و تحریم کشورمان افزود: دشمنان ملت ایران را خوب شناخته و به این باور و یقین رسیده و می‌داند این ملت انقلابی و جان برکف تا پای جان از نظام خود پاسداری می‌کند.

وی یادآور شد: ایران اسلامی به برکت داشتن رهبری مقتدر، ملت انقلابی و همیشه در صحنه، نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی هوشیار و بسیجیانی که شهادت را آرزو می‌دانند، در برابر تهدید دشمن ایستاده و هیچ ترس و هراسی از تهدید و تحریم ندارد.

سرهنگ حسینی تاکید کرد: با این ملت انقلابی و جان برکف با زبان تهدید و زور نمی‌توان حرف زد، چون در هشت سال دفاع مقدس و بسیاری از توطئه‌های دیگر، قدرت ما را دیده اند.

وی به برگزاری پیش کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: بزرگترین حرکت و رویداد فرهنگی در کردستان در حال انجام است و برای اینکه استان را آماده این حرکت بزرگ کنیم، نیاز است یادواره شهدا در مناطق مختلف برگزار و زمینه انجام این کنگره را ایجاد کنیم.

مسئول پیش کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: اگر سبک زندگی شهدا و رویه دشمن ستیزی آن‌ها را در یادواره‌ها به نسل‌های جوان منتقل کنیم، آن زمان به این کلام رهبری که می‌فرمایند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، خواهیم رسید.

جانشین فرمانده سپاه سروآباد نیز در سخنانی اظهار داشت: یادواره ۳۹ شهید گرانقدر ماه مبارک رمضان این شهرستان هر سال با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

سرهنگ سید مرتضی میرآقایی افزود: هدف از برگزاری یادواره شهدای رمضان با هدف گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و زنده نگه داشتن نام و یاد این عزیزان، نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و ادامه راه شهدا در دفاع از نظام و انقلاب اسلامی است.

این مراسم با حضور نماینده، ولی فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان، مسئول پیش کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، مدیرکل حوزه استاندار کردستان، فرماندار و مسئولان شهرستانی، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در محل حسینیه سپاه شهرستان سروآباد برگزار شد.

شعرخوانی در وصف شهدا، پخش کلیپ رشادت‌ها و مراسم تشییع شهدا و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های این آیین معنوی بود.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات