قاری ممتاز قرآن کریم گفت: ماه مبارک رمضان ماهی پر برکت و فرصتی بسیار خوب برای بهره مندی معنوی و انس با قرآن است.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۳۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ محفل انس با قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سید داود موسوی در این مراسم اظهار کرد: تلاوت قرآن کریم باعث جلای دل ها و نورانیت چشمها می شود، همانگونه که بهار به زندگی همه موجودات زنده تحرک و نشاط و امید می بخشد، قرآن به دلهای افسرده و خاموش، نشاط و تحرک و حیات می بخشد.

موسوی گفت: قرآن باید در همه خانه‌ها و در بین همه مردم جامعه زنده باشد.  قرائت کلام الله مجید پدر و مادران در خانه هرگز ازذهن بچه ها پاک نمی شود و بسیار خوب است والدین قرآن را در منازل با صدای خوش و بلند بخوانند تا تاثیر بیشتری بر روح و روان کودکان داشته باشد.

این قاری ممتاز قرآن کریم افزود: روایتی از پیامبر گرامی«صلی الله علیه و آله و سلم» وارد شده که می‌فرمایند: خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید، پس اگر کسی با قرآن مأنوس شود، مطمئناً قرآن هم با او انس می‌گیرد و به او یاری می‌رساند.

وی بیان کرد: والاترین مرتبه انس با قرآن که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، عمل به قرآن می‌باشد. در همه امور زندگی می‌شود از قرآن کریم استفاده کرد و به آن دستورات عمل نمود. روایتی از پیامبر گرامی«صلی الله علیه و آله و سلم» وارد شده که می‌فرمایند: وقتی ظلم‌، گرفتاری و فساد، مثل ابر تاریک بر شما هجوم می‌آورد، ‌قرآن بخوانید؛ زیرا قرآن برای سعادت دنیا و آخرت شما شفاعت می‌کند و شفاعتش پذیرفته می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین پیامبر گرامی اسلام«صلی الله علیه و آله و سلم» می‌فرمایند: هر کس قرآن را سرمشق زندگی خود قرار دهد، بهشت آن شخص از همان جا شروع می‌شود تا به بهشت موعود برسد و کسی که به قرآن پشت پا بزند و به آن عمل نکند، جهنّم او از همان جا شروع می‌شود تا به جهنّم موعود برسد.

وی افزود: تنها کسانی می توانند به قرآن نزدیک شوند که ظاهر وباطن پاک و طاهر داشته و از هر گونه آلودگی جسم و روح منزه باشند و روح ناپاکی که اسیر اندیشه های شیطانی است، معنویت قرآن را درک و لمس نمی کند، پس باید از باقی مانده این ماه پر خیر و برکت استفاده کرده و هرچه بیشتر روح و جسم مان را به وسیله آیات الهی جلا دهیم.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید از دیگر برنامه های این محفل قرآنی بود.

ارسال نظرات