خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در آئین تجلیل از هنرمندان دارنده نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در استان با بیان اینکه هنرمندان صاحبان احساس و اندیشه اند و با قدرت خلاقیت، درصدد جاودانه کردن آثار خود هستند، گفت: مهم‌ترین ویژگی آثار هنری ماندگاری و انتقال احساس و تفکر است.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۱۸
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، رحیم شهرتی فر با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از گذشته مفتخر به حضور هنرمندان موفقی در زمینه صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: آثار هنری حامل باورها، خواسته ها و علقه های متعالی انسانی است.

وی بر حفظ ویژگی صنایع دستی تاکید کرد و گفت: این آثار باید معرف فرهنگ اصیل بومی و محلی باشند.

شهرتی فر فراهم کردن زمینه فعالیت هنرمندان را ضروری دانست و گفت: هنرمند برای خلق اثر نباید دغدغه معیشت اقتصادی داشته باشد.

همزمان با روز جهانی صنایع دستی با برگزاری مراسمی از 20 هنرمند آذربایجان شرقی که سال گذشته موفق به دریافت 26 نشان ملی مرغوبیت شدند، تجلیل شدند.

نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، مرحله کشوری مهر اصالت یونسکوست که البته اکنون به مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی تبدیل شده است.

در این رویداد هنری، محصولات صنایع دستی بر اساس چهار معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، و دو پیش شرط احترام به ارزش های محیط زیست در بکارگیری مواد و تکنیک های تولید و مسئولیت اجتماعی بررسی می شود.

 

ارسال نظرات