خبرهای داغ:
مجموعه‌کتاب‌های خاطرات اردشیر زاهدی و یادداشت‌های اسدالله علم توسط انتشارات کتابسرا تجدید چاپ‌ شده و به زودی به چاپ‌های دوم و چهارم می‌رسند.
کد خبر: ۹۰۲۵۷۱۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از شاخه‌هایی که انتشارات کتابسر در آن به چاپ کتاب اشتغال دارد، تاریخ معاصر ایران است که دو عنوان مهم‌اش، «خاطرات اردشیر زاهدی» و «یادداشت‌های اسدالله علم» هستند.

اسدالله علم از چهره های سیاسی مهم عصر پهلوی دوم بوده که به عنوان وزیر دربار و همچنین مدتی را به عنوان نخست وزیر فعالیت کرده است. علم در سال ۱۲۹۸ متولد و در سال ۱۳۵۷ درگذشت. او طی سال‌های پایانی عمرش، یادداشت‌هایی روزانه از خود به جا گذاشت و وصیت کرده بود که تا هنگام مرگش این یادداشت‌ها منتشر نشوند. به این ترتیب، پس از مرگ این چهره تاثیرگذار در تاریخ معاصر ایران، یادداشت‌هایش در قالب یک مجموعه ۷ جلدی منتشر شد.

مجموعه مورد اشاره چند سال پیش توسط انتشارات کتابسرا چاپ شد و مراسم رونمایی و معرفی آن نیز در سال ۹۴ برگزار شد. هفتمین جلد از این مجموعه در سال ۹۳ به عنوان آخرین جلد از آن، مانند مجلدات پیشین،  با ویراستاری علینقی عالیخانی توسط انتشارات ایبکس در مریلند آمریکا منتشر شد. با چاپ مجلدهای پیشین این خاطرات، بسیاری از هواداران محمدرضا شاه، نارضایتی خود را از انتشار و برملا شدن اسرار خصوصی شاه و وزیر دربارش اعلام کرده و حتی نسبت به اصالت یادداشت‌ها تردید کردند.

طی سال‌های گذشته، میزان و تعداد نوبت چاپی که مجلدات مجموعه «یادداشت‌های اسدالله علم» داشته‌اند، متفاوت بوده است. به عنوان مثال، جلد اول، چهار مرتبه، جلد دوم سه مرتبه و دیگر مجلدات دو مرتبه چاپ شدند. اما ناشر همه مجموعه را نیز در قالب یک تک‌جلد شومیز منتشر کرد که قرار است این کتاب تک‌جلد به زودی به چاپ دوم برسد.

«خاطرات اردشیر زاهدی» هم یک مجموعه دو جلدی است که این ناشر چاپ کرده و خاطرات یکی از چهره‌های تاثیرگذار کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را در بر می‌گیرد و در واقع نام اردشیر زاهدی با این واقعه تاریخی گره خورده است. سال ۹۴، جلد اول این مجموعه به چاپ سوم رسیده و جلد دومش نیز با چاپ اول در بازار حضور داشت. قرار بود این مجموعه، سه‌جلدی باشد اما ظاهرا کارش با همین دو جلد به پایان رسیده است.

پس از اتمام نسخه‌های مجلدات اول و دوم این مجموعه هم قرار بر این شده که جلد اول به چاپ چهارم  و جلد دوم به چاپ دوم برسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها