خبرهای داغ:
دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه نوع آثار ارائه شده در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن نشان از برنامه‌ریزی سالانه در این حوزه دارد، گفت: براساس شاخص‌های پیش‌بینی شده تلاش شد تا واسطه‌ها در توزیع محصولات کنار گذاشته شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۶۹۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار زنان و جوانان خبرگزاری فارس با اشاره به استقبال پرشور مردم از بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه بین‌‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: هر سال به تعداد بازدیدکنندگان این بخش اضافه می‌شود و ما نیز به عنوان برگزارکنندگان این نمایشگاه امسال تلاش کردیم تا تمرکز خود را بر افزایش کیفیت محصولات و ارائه خدمات مطلوب قرار دهیم، در بخش غرفه‌سازی‌ هم طراحی متناسب با نمایشگاه انجام شد.

وی افزود: نتایج کلی نظرسنجی صورت گرفته در این بخش که جزئیات آن به‌زودی منتشر می‌شود، نشان از رضایت بازدیدکنندگان از خدمات ارائه شده دارد.

قبادی اضافه کرد: براساس شاخص‌های پیش‌بینی شده تلاش شد تا واسطه‌ها در توزیع محصولات کنار گذاشته شود، نوع آثار ارائه شده نیز نشان از برنامه‌ریزی سالانه در حوزه عفاف و حجاب دارد. کیفیت محصولات نسبت به گذشته ارتقا یافته بود و تلاش شد تا نسبت به کنترل قیمت نیز نهایت کنترل و ملاحظه به عمل بیاید.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه اکثر تولیدکنندگان بخش عفاف و حجاب با نگاه فرهنگی وارد این عرصه شده‌اند، خاطر نشان کرد: منسوجات در اولویت واردات با دلار 4200 حضور دارند و در موارد متعددی غرفه‌داران محصولات خود را با قیمت‌های قدیمی عرضه کردند و به نظر می‌رسد نهایتاً در مجموع رشد قیمت به نسبت سال گذشته 15 تا 20 درصد است که به نسبت رشد برخی کالاها مناسب به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: تنوع محصولات و طراحی محصولات امسال بسیار قابل توجه بود و به لباس نوجوان نیز توجه ویژه‌ای شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت. امسال حدود 10 غرفه لباس نوجوان عرضه می‌کردند و مجموعاً لباس با طراحی مناسب برای نوجوانان به تدریج جای خود را در میان خانواده‌های ایرانی باز کرده است.

قبادی بیان کرد: در بخش پوشش سر این نمایشگاه محصولاتی حضور داشتند که از تولید نخ تا طراحی و بافت کاملاً ایرانی بودند که اتفاق مبارکی بود. محصولات کارخانه پارچه مشکی شهرکرد در بهترین غرفه این بخش بودند و با قیمت 50 هزار تومان سال پیش عرضه شد و چند مدل طرح‌دار هم به محصولات آنها اضافه شده بود که در مجموع استقبال خوبی از آن به عمل آمد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه یکی از معضلات کشور این است که طراحی لباس‌های اسلامی در سرفصل‌های درسی وجود ندارد، گفت: گروه زیادی از دانشجویان طراحی لباس برنامه‌های دانشگاهی خود را به بخش عفاف و حجاب انتقال دادند و تلاش کردیم تا اندیشه‌های آنها را برای طراحی در این بخش فعال کنیم و مسابقه زنده طراحی لباس اسلامی نیز برگزار شد.

وی عنوان کرد: حدود 20 نشست تخصصی با موضوعات مختلف حوزه عفاف و حجاب و تعداد زیادی کارگاه آموزشی برای طراحی و تولید محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه امسال برگزار شد.

قبادی با اشاره به فرصت کم بازدید از بخش عفاف و حجاب به نسبت سال‌های گذشته بیان کرد: اعتراضاتی در این خصوص به ما واصل شد و آن را به ستاد برگزاری انتقال دادیم اما در خصوص زمان‌بندی، ما تابع زمان‌بندی‌های نمایشگاه قرآن هستیم و امکان تمدید نمایشگاه وجود نداشت.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور ادامه داد: در بخش ترویجی و تبلیغی نمایشگاه غرفه من حجاب را دوست دارم یکی از غرفه‌های فعال بود که در شبکه‌های اجتماعی حضور خوبی برای تبلیغ عفاف و حجاب دارد.

وی با بیان اینکه از بخش نذر حجاب استقبال خوبی صورت گرفت، گفت: چادر نماز‌ها با قیمت 15 هزار تومان تعویض شدند و برخی افراد به تعداد زیادی برای زیارتگاه‌ها و مساجد این چادر نمازها را تهیه کردند، تلاش کردیم به کیفیت محصولات این بخش توجه ویژه‌ای کنیم. قبض‌های دوخت رایگان چادر هم امسال در کنار فروش پارچه چادر بین مشتریان توزیع شد./فارس

 

ارسال نظرات