فرمانده حوزه ۶ حضرت مریم (س) گفت: جامعه اسلامی در اثر انسِ روزافزون با قرآن، «استحکام درونی» پیدا می‌کند و آن چیزی که به جوامع، قدرتِ حرکت و عبور از چالش‌ها را می‌دهد، همین استحکام درونی است.
کد خبر: ۹۰۲۵۶۷۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محفل نورانی انس با قرآن کریم با همّت پایگاه شهیدطیّبه واعظی حوزه مقاومت بسیج ۶ مریم (س) در سپاه ناحیه میثم با حضور ۷۰ نفر از بسیجیان و خانواده معظم شهدا در محل این پایگاه  برگزارشد.

اعظم خوش نشین؛ در گفت‌وگو باخبرنگار ما در رابطه با موضوع هدف از برگزاری این مراسم با استنادبه فرمایشات امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: کار فعالان قرآنی در نزدیک کردن جامعه اسلامی به فهم و انس با قرآن بسیار ارزشمنداست، جامعه اسلامی در اثر انسِ روزافزون با قرآن، «استحکام درونی» پیدا می‌کند و آن چیزی که به جوامع، قدرتِ حرکت و عبور از چالش‌ها را می‌دهد، همین استحکام درونی است.

فرمانده حوزه ۶ مریم (س) بیان کرد: تدبر در قرآن، جامعه اسلامی را از ظلماتِ خرافات و گمراهی، و تاریکی‌های ترس و توهمات خارج و به سوی معرفت پروردگار هدایت می‌کند که این امروز یک نیاز اساسی برای دنیای اسلام در مواجهه با چالشهاست، دشمنان اسلام از همین واقعیت بیمناکند و تلاش می‌کنند به نام اسلام و در پوشش اسلام، با اسلام مقابله کنند، اسلام امریکایی، اگرچه ظاهر و نام اسلامی دارد اما با طاغوت و صهیونیسم می‌سازد، ولایت مستکبرین را می‌پذیرد و کاملاً در خدمت اهداف طاغوت و امریکا قرار می‌گیرد.

وی در این رابطه به دلایل قیام مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نقطه آغازین حرکت ملت ایران برای تحقق انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بعد از سخنرانی امام خمینی در ۱۳ خرداد، ماموران رژیم در نیمه شب پانزده خرداد با هجوم به منزل، ایشان را دستگیر کردند؛ که با انتشار خبر دستگیری امام راحل در تعدادی از شهر‌های ایران از جمله تهران، قم، شیراز، ورامین و…تظاهرات گسترده‌ای به حمایت از امام و مخالفت با اعمال رژیم پهلوی صورت گرفت. در آن روز در پیشوای ورامین، عزاداران امام حسین و شهدای کربلا، واقعه‌ی آمدن طایفه‌ی بنی اسد را برای دفن شهدای کربلا به نمایش گذاشته بودند. این نمایش تاثیر زیادی در راهپیمایی تاریخی مردم پیشوا به سوی تهران داشت و تعداد زیادی از افرادی که در این تظاهرات شرکت کردن از حاضران در این نمایش مذهبی بودند. در روز ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مردم پیشوا، سناردک، کهنک، محمدآباد عرب و بسیاری از مردم که به قصد زیارت آمده بودند، در مراسم بنی اسد شرکت کرده بودند و در صحن امام زاده جعفر حضور داشتند. مردم مشغول عزاداری بودند که فردی از تهران می‌آید و فریاد می‌زند که اگر شما در کربلا می‌بودید، از امام حسین حمایت می‌کردید؟ امروز مرجع عالی قدر ما را گرفته اند و به زندان انداخته اند که از سلاله‌ی حسین (ع) است. آیا می‌خواهید دست روی دست بگذارید؟

خوش نشین افزود: حسن اردستانی از افراد شرکت کننده در تظاهرات روز ۱۵ خرداد در این زمینه چنین گفته است: آمدیم به صحن امام زاده جعفر و در آنجا حاج حسن مقدس رفت و بلندگو را از دست مداح گرفت و خبر دستگیری حضرت امام را با گریه و زاری به مردم ابلاغ کرد، اردستانی به مردم گفت که ما همه می‌خواهیم برای گرفتن رادیو و تلویزیون و آزادی امام، به سمت تهران حرکت کنیم. همه در ساعت یک ظهر در صحن آماده باشند و آن‌هایی که دوست دارند کفن بپوشند، کفن بر تن کنند و به صحن بیایند. جمعیت حاضر در صحن، حدود پنج هزار نفر بودند و کفن پوشان حدود هزار نفر بودند، تظاهرا کنندگانی که از پیشوا به راه افتاده بودند به ورامین رسیدند.

وی به نقل ازحسن اردستانی بیان کرد: آن‌هایی که از تهران می‌آمدند به مردم می‌گفتند که در پل باقرآباد، در ژاندارمری واقع در کنار پل، نیرو‌های انتظامی آماده قتل و عام هستند، از راه برگردید، ولی گوشمان بدهکار این حرف‌ها نبود، راهپیمایان حدود ۵ بعدازظهر به نزدیک باقرآباد رسیدند و از دور متوجه شدند که نیرو‌های نظامی جاده را بسته اند، نزدیک پل باقر آباد، حدود کارخانه‌ی سبزی خشک کنی رسیدیم، مشاهده کردیم که وسط جاده را نظامیان سد کرده اند. در همین موقع یکی از نیرو‌های نظامی از طریق بلندگو به جمعیت اخطار داد که برگردید و الا همه کشته می‌شوید، ولی جمعیت بدون توجه به اخطار به طرف نظامیان یورش بردند. پس از یکی دو اخطار، دستور آتش صادر شد. علاوه بر آن، نیرو‌هایی که در خیابان مستقر شده بودند، شروع به تیراندازی نمودند و جمعیت زیادی را نقش بر زمین کردند

خوش نشین در رابطه  با تعداد تظاهرکنندکان و پیامد‌های قیام ۱۵ خرداد ورامین گفت: تعدادتظاهرکنندگان را حدود ۱۰ و ۱۵ هزار نفر ذکر کرده اند، و بعد از آن روز مأموران رژیم از اجتماع مجدد مردم منطقه واهمه داشتند به طوریکه از بیم حمله مردم، همه نیرو‌ها را در درون شهربانی و ژاندارمری گرد آورده و به حال آماده باش نگاه داشته بودند، حرکت ۱۵ خرداد، حرکتی بوده که بر اساس باور‌های دینی و پیروی از مرجعیت و روحانیت شکل گرفت و ریشه اصلی آن به قرن‌ها قبل بازی شود و و ریشه در کربلا و عاشورا و فرزندان حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها حضرت امام حسین علیه‌السلام دارد.

وی در پایان سخنی از امام خامنه‌ای بیان کرد و دست آور‌های انقلاب اسلامی ایران رابرشمرد و گفت: حرکت ۱۵ خرداد، حرکتی بوده که بر اساس باور‌های دینی و پیروی ازمرجعیت و روحانیت شکل گرفت و ریشه اصلی آن به قرن‌ها قبل بازمی شود و و ریشه در کربلا و عاشورا و فرزندان حضرت فاطمه سلام‌الله علی‌ها حضرت امام حسین علیه‌السلام دارد. مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، دستاورد‌های سیاسی، دستاورد‌های فرهنگی، دستاورد‌های علمی، دستاورد‌های اجتماعی، دستاورد‌های اقتصادی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها