کارشناس سیاسی مازندران، سیاست هماهنگ و پشت پرده آمریکا با اروپا را روشی برای مهار جمهوری اسلامی برای اعمال نوع جدیدی از برجام و فشار تحریم ها به منظور رسیدن به خواسته هایشان خواند و آنرا "فشاربرای مهار" دانست.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۶۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اکبرزاده در گفتگو با بسیج، دستور مقام معظم رهبری به مسئولین کشور در خصوص آماده سازی زیرساخت 190 هزار سو  سانترفیوژ در چارچوب فعلی برجام  را نشان از  صلابت، اقتدار، عزت، دور اندیشی و تدبیر ملی با احترام به مجامع بین المللی دانست و افزود: در بحث خروج آمریکا از برجام، امریکا و اروپا، بازی یک و بام و دو هوا را شکل داده اند، این بدان معناست با هماهنگی هایی که بین امریکا و اروپا انجام شد توافق گردید تا پس از خروج امریکا از برجام، اروپا برای میدان داری از آن خارج نشود.

 کارشناس سیاسی  مازندران،  سیاست بازی 5+1  در مسئله اخیر را در دو علت متصور شد و افزود: علت اول آنکه، امریکا و کلا"  5+1 نگران برنامه هسته ای و هسته ای شدن جمهوری اسلامی هستند، علت دوم و مهمتر اینکه، آنها  بیشتر نگران استقلال اقتصادی ما که برپایه اقتصاد مقاومتی استوار است می باشند.

 وی ادامه داد: از طرفی امریکائیها دریافتند که با این برجام نمی توانند  ایران را وادار کنند تا به مسائل منطقه ای و سیاست سلطه گرایانه خود برسند  و به دنبال نرم(روش) تازه ای برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی هستند.

 این کارشناس افزود: از دیگر سو، آمریکا و  اروپا بر این موضوع اتفاق نظر دارند و نگرانند که اگر 5+1 هم از برجام خارج شود، پس از آن مجددا حرکت جمهوری اسلامی به سمت هسته ای آغاز و این بار شدت می گیرد، لذا بر همین مبنا اروپا (5+1) در پی حفظ موضوع مشترکی  است تا از آن طریق در بلند مدت از استقلال اقتصادی کاسته و بر وابستگی بیافزایند تا آرام آرام   بر کشور تسلط یابند.

 اکبرزاده با اشاره به موفقیت ها، خودکفایی و بومی سازی جمهوری اسلامی ایران در مباحث انرژی هسته ای، نانو، سلولهای بنیادی، موشکی، تسلیحات متعارف دفاعی، علمی، پرتاب ماهواره و ...، اصرار بر بقاء برجام از سوی اروپا را، ناشی ترس از پیشرفت های ما دانست و گفت:  آنها از سویی  برجام فعلی را مسئله ای مناسب به عنوان اهرم برای کنترل جمهوری اسلامی نمی دانند تا از آن طریق با فشار تحریم،  بتوانند ما را وادار به انجام خواسته هایشان کنند و از سوی دیگر قصد ندارند برجام را رها کنند زیرا می دانند  که ما بلافاصله به سمت اقتصاد مقاومتی جهت استقلال کامل اقتصادی و بومی سازی در همه عرصه ها حرکت می کنیم.

کارشناس سیاسی مازندران، سیاست  هماهنگ و پشت پرده آمریکا  با اروپا را روشی برای مهار جمهوری اسلامی برای اعمال نوع جدیدی از برجام و فشار تحریم ها به منظور رسیدن به خواسته هایشان خواند و آنرا  فشاربرای مهار دانست.

وی منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حرکت در جهت آماده سازی زیرساخت 190 هزار سو سانترفیوژ  را حاوی چند نکته دانست و گفت: نخست آنکه صدور فرمان اخیر معظم له  درسیاسی ترین تجمع مردمی برای سالگرد امام راحل در مرقد مطهر ( روز 14 خرداد) با حضور دوربین ها،  رسانه های دنیا و انظار جهانی، حاوی پیام مقتدرانه جمهوری اسلامی به جهانیانان است.

محمد اکبرزاده   افزود: دوم آنکه، با توجه به اشرافیت دیپلماسی رهبر معظم انقلاب، معظم له با بیان « .... فعلا در چارچوب برجام.. » ضمن سلب بهانه اروپائیان در خروج از برجام، ملاحظات بین المللی را در نظر گرفته  و این مواضع برای غربیها هم قابل تامل و احترام بود به گونه ای که در اعلام نظر های آنان پس از سخنرانی 14 خرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی، این مسئله مشخص شد.

کارشناس مسائل سیاسی سومین نکته اوامر مقام عظمای ولایت در خصوص حرکت به سوی آماده سازی زیرساخت هسته ای را خوشبین نبودن به امریکا و غربیها خواند و با یادآوری سخنرانی معظم له پس از خروج امریکا از برجام مبنی بر اینکه اروپا برای بقا برجام باید تضمین عملی دهد، اظهار داشت: وقتی معظم له  به عدم خوش بینی خود از تضمین اروپا و غرب اشاره می کنند، همین نگاه موجب می شود تا اروپا  برای حفظ موقعیت برجام،  وادار به اجرای تضمین عملی به جمهوری اسلامی شود و از خواسته ها و زیاده خواهی های خود در عرصه منطقه ای و موشکی بکاهد.

اکبرزاده   بیان کرد: اوامر مقام معظم رهبری حاوی پیامی مقتدرانه به دولت و دستگاه  دیپلماسی نیز بود تا به دنبال برجام های بعدی نباشند و عزتمندانه از نظام و کشور اسلامی دفاع کنند و نسبت به طرح احتمالی مذاکرات بعدی از سوی امریکا و اروپا انعطاف نداشته و هوشیارانه در قبال زیاده خواهی های آنان  بایستند و منفعلانه عمل نکنند.   

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها