خبرهای داغ:
مدیر توزیع برق شهرستان همدان خبر داد

اجرای 20 مانور عملیاتی برق در استان همدان

مدیر توزیع برق شهرستان همدان با اشاره به برگزاری مانورهای عملیاتی برق گفت: تاکنون حدود 20 مانور عملیاتی برق در استان همدان برگزار شده است.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۱۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

اجرای 20 مانور عملیاتی برق در استان همدانعلی سهرابی‌بیدار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهم اقدامات شركت در راستای پدافند غیرعامل اظهار داشت: جاری‌سازی نظام‌نامه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و صدور ابلاغ اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافندغیرعامل و تشكیل کمیته مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در سطح استان و شهرستا‌ن‌ها از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به شناسایی و ایجاد هماهنگی و مكاتبه با تمام مراكز مهم، حساس و حیاتی مبنی بر لزوم تهیه، راه‌اندازی و فعال کردن ژنراتورها یا مولدهای اضطراری افزود: همچنین در این خصوص سناریوی مانور و مدیریت بحران برای تامین برق مراكز حیاتی، حساس و مهم به ترتیب اولویت تدوین شده است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافد غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: تهیه و به‌روز کردن نقشه‌های عملیاتی و نقشه‌های حفاظت و مانور و همچنین به هنگام کردن بانك اطلاعاتی از منابع موجود و مورد نیاز در مواقع بحران نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: تبدیل شبكه‌های هوایی فشار ضعیف دارای هادی مسی به شبكه‌های هوایی با استفاده از كابل خودنگهدار با هدف پیشگیری، انجام بازدیدها و تعمیرات دوره‌ای(pm) بر روی شبکه برق و تهیه سناریوهای مانور عملیاتی برای تعمیر خطوط شهرستان‌ها با هدف پیشگیری و افزایش سطح آمادگی نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در راستای پدافند غیرعامل است.

سهرابی با اشاره به برگزاری مانورهای عملیاتی برق تصریح کرد: تاکنون حدود 20 مانور عملیاتی استانی که 3 مورد آن با حضور استان‌های همجوار و به صورت منطقه‌ای بوده در استان برگزار شده است.

وی یادآور شد: این مانورها با هدف افزایش توان وآمادگی واحدهای اجرایی شرکت برای شرایط اضطراری ناشی از اقدامات تخریبی یا حوادث طبیعی، آشنایی واحدهای معین با خطوط و تاسیسات برق شهرستان‌ها و افزایش آمادگی پیمانکاران برای اقدام و همکاری در شرایط اضطراری برگزار می‌شوند.

مدیر توزیع برق شهرستان همدان ادامه داد: حضور نیروهایی از ادارات مختلف شهرستان با مدیریت مسئولین شهرستان از جمله فرمانداری و اقدامات عملیاتی همزمان در راستای مانور برقراری شریان‌های حیاتی و تبادل تجربیات و اطلاعات برای افزایش سطح هماهنگی‌ها برای اقدام لازم در شرایط اضطراری و تعمیر و اصلاح بخشی از شبکه برق شهرستان نیز از اهداف اجرای این مانورها است.

وی عنوان کرد: سنجش و پیگیری افزایش سرعت و سطح آمادگی مدیران و کارکنان در پاسخ به فراخوان‌ها در شریط اضطراری و بحران‌ها و نمایشی از قدرت مدیریت بحران بخش توزیع برق و ایجاد آرامش و اطمینان در ذینفعان از دیگر اهداف برگزاری مانورهای عملیاتی برق است.

سهرابی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با مسئولین و شهرداری‌ها در خصوص هرس درختان در حریم تاسیسات برق گفت: کمیته امنیت اطلاعات به منظور بررسی و پیشگیری از رخدادهای رایانه‌ای و بروز حوادث سایبری و مقابله با هر گونه نفوذ و دسترسی‌های غیرمجاز به اطلاعات و سایر موارد مربوط به آن در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات  و اجرای ISMS  نیز در شرکت تشکیل شده است.

وی افزود: تهیه نقشه راه مدیریت بحران برق، آموزش مدیریت بحران برای تمام سطوح همکاران و انجام مانورهای پایش هر 6 ماه یک بار عملکرد ژنراتورهای اضطراری  مراکز مهم و حساس‌ از دیگر اقدامات اجرایی است.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافد غیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به تهیه سناریوهای مانور خطوط 20 کیلو ولت در زمان خروج پست‌های 63 کیلو ولت از مدار گفت: همچنین نقشه‌های gis و نقشه‌های مانوری شبکه‌های برق 20 کیلوولت استان تهیه شده است.

وی یادآور شد: پیگیری احداث نیروگاه‌های مقیاس كوچك در سطح استان، خرید سه دستگاه دیزل ژنراتور سیار به قدرت 110كیلوولت آمپر(برای مرکز استان) و دو دستگاه 72 كیلوولت آمپر(برای شمال و جنوب  استان) برای استفاده در شرایط بحران و خرید تعداد 11 دستگاه دیزل ژنراتور پانزده كیلوواتی سه فاز و 11 دستگاه دیزل ژنراتور پنج كیلوواتی تك فاز برای افزایش آمادگی ستاد و تمام واحدهای اجرایی شهرستان‌ها نیز از اقدامات مهم مدیریت بحران و پدافند غیرعامل توزیع برق استان بوده است.

سهرابی با اشاره به خرید یك دستگاه ترانسفورماتور سیار به قدرت 800 كیلوولت آمپر در راستای استفاده در شرایط بحران، خاطرنشان کرد: هماهنگی با شركت‌های توزیع نیروی برق استاهای پشتیبان و جایگزین و تهیه و امضاء تفاهم نامه و مجهز کردن تمام خودروهای اتفاقات و عملیات سطح استان به دستگاه  GPSنیز از اقدامان انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات