حجت الاسلام والمسلمین سرافراز:

رمضان عارفانه ترین لحظات برای نجوا با پروردگار است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام گفت:ماه رمضان فرصت طلایی مبارزه با شیطان و هوای نفس است.
کد خبر: ۹۰۲۵۵۰۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام و المسلمین كریم سرافراز در جمع كاركنان ناحیه مقاومت بسیج بن ماه رمضان را فرصت طلایی مبارزه با شیطان و هوای نفس دانسته و گفت: همه باید قدر این فرصتها و لحظات به دست آمده در این ماه مبارك را بدانیم زیرا معلوم نیست سال بعد زنده باشیم و بتوانیم ماه رمضان دیگری را درك كنیم و چنین فرصتی نصیب ما بشود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام افزود: روزه به پاس تشكر از نعمتهای بی حد خداوند متعال است و اگر چه روزه گرفتن در روزهای گرم بسیار سخت است ولی انسان مومن با شنیدن ندای الهی خستگی از بدنش بیرون می رود و با روزه داری در مسیر مبارزه با شیطان موفق تر خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای مبارزه با صفات رذیله و خصلت های ناپسند و منیت ها و خود برتر بینی ها باید كارهای حسنه انجام داد، كه یكی از بهترین امور برای دوری از رذائل و سیئات روزه گرفتن است.

حجت الاسلام سرافراز در ادامه با اشاره به مضمون حدیثی از نبی مکرم اسلام، گفت: روایت شده، پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله درباره دوری شیطان از انسان اینگونه فرمودند: "اَلا اُخْبِرُكُمْ بِشَىْ‏ءٍ اِنْ اَنـْتُمْ فَعَلْتُموهُ تَباعَدَ الشَّیْطانُ مِنْـكُمْ كَما تَباعَدَ الْمَشْرِقُ مِنَ الْمَغْرِبِ؟ قالوا: بَلى، قالَ: اَلصَّوْمُ یُسَوِّدُ وَجْهَهُ وَ الصَّدَقَةُ تَـكْسِرُ ظَهْرَهُ وَ الْحُبُّ فِى اللّه‏ِ وَ الْمُوازَرَةُ عَلَى الْعَمَلِ الصّالِحِ یَقْطَعانِ دابِرَهُ وَ الاْ سْتِغْفارُ یَقْطَعُ وَ تینَهُ"، یعنی؛ آیا شما را از چیزى خبر ندهم كه اگر به آن عمل كنید، شیطان از شما دور شود، چندان كه مشرق از مغرب دور است؟ عرض كردند: بله. فرمودند: روزه روى شیطان را سیاه مى كند، صدقه پشت او را مى‏ شكند، دوست داشتن براى خدا و همیارى در كار نیك، ریشه او را می كند و استغفار شاهرگش را مى ‏زند.

وی، روزه گرفتن را اعلام جنگ با شیطان دانست و در ادامه به آداب روزه با توجه به سفارشات ائمه معصومین علیهم السلام اشاره کرد و افزود:  امام صادق (علیه السلام) فرمودند، تمام بدنت را روزه کن، چشمت ، گوشت، دستت و همه اعضای بدنت را روزه کن .

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، در ادامه صدقه و انفاق در راه خداوند را از دیگر اعمال نیک دانست که کمر شیطان را می شکند و خاطرنشان کرد: صدقه و انفاق همواره مالی و اقتصادی نیست؛ بلکه می تواند معنوی و فکری و مشاوره ای باشد. در بحث مالی نیز انفاق می تواند حتی به اندازه یک دانه رطب باشد.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی ماه مبارک رمضان، خواستار استفاده کامل از روزهای باقیمانده این ماه پرخیر و برکت شد و گفت: ماه رمضان فرصت طلایی برای مبارزه با شیطان و هوای نفس است.

وی افزود: ماه رمضان موعد بندگی عاشقانه با معبود و عارفانه ترین لحظات برای نجوا با پروردگار عالمیان می باشد. رمضان بابی از ابواب بهشت است که خیرات الهی بر زمین نازل می شود و بهره مندی از فضایل این ماه بستگی به همت خود ما بندگان دارد.

ارسال نظرات