با ارسال نامه به سازمان‌های بین‌المللی صورت گرفت

درخواست دبیرکل انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز برای پیگیری جنایت اسرائیل در قتل پرستار فلسطینی

دبیرکل انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز با ارسال نامه‌های جداگانه به سازمان‌های بین‌المللی از آنها خواسته جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن«رزان‌اشرف النجار» پرستار 21ساله فلسطینی را مورد پیگیری قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۲۵۴۹۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

در بخشی از نامه دکتر «محمد رئیس‌زاده» دبیرکل انجمن پزشکان مسلمان بدون مرز به دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، رئیس‌فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و دبیرکل انجمن بین‌المللی پرستاران آمده:«در تاریخ اول ژوئن 2018 پرستار فلسطینی خانم رزان‌اشرف النجار حین کمک‌رسانی به مجروحان فلسطینی در منطقه خان یونس در حالی که روپوش سفید پرستاری پوشیده بود و دستان خود را به علامت اعلام کمک بلند کرده بود ناجوانمردانه توسط تک تیراندازهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. همان طور که مستحضر هستید این اقدام وحشیانه بر خلاف تمام قواعد بین‌المللی از جمله کنوانسیون ژنو می‌باشد.» در این نامه‌ها از روسای این سازمان‌ها خواسته شده این جنایت را برای جلوگیری از تکرار توسط رژیم بی‌تعهد و ضد انسانی صهیونیستی مورد پی‌گیری حقوقی قرار دهند.گفتنی است «رزان‌اشرف ال ‌نجار» پرستار 21 ساله فلسطینی که به تازگی نیز مادر شده بود روز جمعه 11 خرداد ماه به طرز ناجوانمردانه‌ای توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید. گلوله تک‌‌تیراندازی که به سینه رزان خورد، کمرش را شکست و منجر به مرگ او شد. دقایق آخر از تلاش تیم امدادی برای زنده نگه داشتنش در فیلم کوتاهی که با موبایل فیلمبرداری شده، در اینترنت هزاران بار دیده شده است.


شهادت النجار ۲۱ ساله در شبکه‌های اجتماعی هم واکنش‌های زیادی را در پی داشت. «مگر اسرائیل قانون سرش می‌شود که بخواهد به نیروهای پزشکی شلیک نکند؟»، «واقعا کسی نیست که به این موضوع اهمیت دهد، چون او یک زن مسلمان بود.»، «کدام کنوانسیون ژنو؟ کدام جان؟ کدام اتحادیه اروپا؟ هیچ‌کس اهمیت نمی‌دهد، برای هیچ‌کس فلسطین مهم نیست؟»، «این اتفاق یک جرم علیه انسانیت است، اما هیچ انسانیتی در اسرائیل وجود ندارد.» و«اسرائیل قابل کنترل نیست، آنها روی غیرنظامیان، پزشکان و کودکان آتش می‌کشند و بعد پول‌ها خرج می‌کنند تا جنایات خودشان را پنهان کنند.» تنها تعداد کمی از واکنش مردم از سراسر جهان به شهادت «رزان‌اشرف ال ‌نجار» بود. رزان در آخرین جملاتی که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده نوشته بود: «نمی‌روم. برمی‌گردم. مرا هدف بگیر. نترسیده‌ام. هر روز در سرزمینم خواهم بود، با آرامش و به همراه خانواده‌ام. همه با هم ادامه خواهیم داد. جمعه از غزه به سمت حیفا»

ارسال نظرات