علیرغم تصمیم آمریکا مبنی بر وضع تحریم های جدید علیه ایران، مقامات وزارت کشتیرانی هند می گویند، این کشور آمادگی دارد عملیات موقتی پروژه بندر چابهار را از هفته جاری آغاز کند.
کد خبر: ۹۰۲۵۴۱۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

هند یک شرکت ایرانی به نامه کاوه پورت اند مارین سرویس را برای اجرای این عملیات به مدت 18 ماه انتخاب کرده تا پس از آن شرکتی را برای مدیریت و نگهداری تاسیسات این بندر در بلند مدت انتخاب نماید. بر اساس یادداشت تفاهمی که در می 2016 بین ایران و هند به امضا رسید، دهلی نو در فاز نخست 2 پایانه بندرچابهار را با سرمایه گذاری ای بالغ بر 85.21 میلیون دلار و هزینه های درآمدی سالانه 22.95 میلیون دلار تجهیز و اداره خواهد کرد. مدت این قرارداد اجاره 10 ساله است.

گوپال کریشنا، از مقامات ارشد وزارت کشتیرانی هند گفت: «ما توانسته ایم وارد فاز عملیات موقتی بندر چابهار شویم، که این عملیات از 13 ژوئن آغاز خواهد شد.»

وزارت کشتیرانی هند همچنین فرآیند دعوت از شرکت ها برای برگزاری مناقصه های جدید جهت انتخاب یک شریک هندی برای مدیریت، اداره و نگهداری این بندر برای مدت 10 سال آینده را آغاز کرده است.

یکی از شرایط در نظر گرفته شده در این مناقصه این است که شرکت برنده مناقصه باید به صورت پیشاپیش 8.52 میلیون دلار به وزارت کشتیرانی هند پرداخت نماید.

یک مقام وزارت کشتیرانی هند گفت: «هدف ما از گرفتن پیش پرداخت از شرکت برنده مناقصه این است که بخشی از هزینه های اولیه مان را پوشش بدهیم. اما شرکت های حاضر در مناقصه می گویند، این پروژه اهمیت استراتژیک دارد و از نظر تجاری قابل داوم نیست.»

انتهای پیام

ارسال نظرات