بنیاد مستضعفان اعلام کرد: طبق ضوابط و مقررات جاری شهرداری و طی توافق صورت گرفته در ۳۰ درصد این باغ مجتمع اداری ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۴۱۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱

بنیاد مستضعفان اعلام کرد : طبق ضوابط و مقررات جاری شهرداری و طی توافق صورت گرفته با شهرداری منطقه دو در رابطه با ملک موسوم به باغ برره با مساحت 21600مترمربع  واقع در خیابان فرحزادی – بلوار کوهستان در سال 1389 مقرر شده تا 70 درصد ملک  برای ایجاد فضای سبز اختصاص یابد و در 30درصد باقیمانده همانند  موارد مشابه ، یک باب مجتمع اداری توسط  مالک یعنی بنیاد مستضعفان  و با هدف ایجاد ارزش‌افزوده احداث شود.

بر همین اساس  و بر مبنای توافقنامه صادره در 21/12/89 پیش پروانه ساخت مجتمع توسط شهرداری منطقه صادر می‌شود. در پی پیگیری‌های شهرداری برای اجرای طرح تفصیلی شهری و تهیه اسناد معماری اراضی دره حسنک به مساحت 134.2 هکتار که ملک باغ برره را نیز شامل می‌شود بعد از اصلاحات لازم در جلسه شماره 533 مورخ 24/9/93 کمیسیون ماده 5 نظر کارگروه فنی شهرداری   دربند 4 مصوبه کمیسیون ماده 5 تصریح و به تصویب می‌رسد.

در 11/12/93 طبق مصوبه کمیسیون ماده 5 و بر اساس توافق‌نامه شماره 149883/10/ 502 با شهرداری منطقه 2 مقرر می‌شود تا در قبال واگذاری سه پلاک ثبتی متعلق به  بنیاد مستضعفان  ، شهرداری منطقه دو اقدام به صدور پروانه ساختمانی جهت  احداث مجتمع اداری ملک مذکور نماید که متأسفانه با وجود  انجام تعهد بنیاد  در همان تاریخ، شهرداری  تاکنون به تعهدات خود عمل‌نکرده است.

تأکید می‌شود که بنیاد مستضعفان به‌عنوان نهادی پاسخگو و قانون‌مدار در هر پروژه‌ای تنها پس از صدور مجوزهای قانونی فعالیت‌های اجرایی خود را آغاز  می‌کند و در این مورد نیز علاوه بر پیگیری حقوق مالکانه خود هرگونه عملیات عمرانی را منوط به صدور مجوزهای قانونی موکول کرده است ضمن اینکه ملک موسوم به برره تاکنون به هیچ نهاد یا موسسه یا سازمانی واگذار نشده است .

در دهه 80 شهرداری  منطقه اقدام به تعریض خیابان کوهستان واقع در ضلع شمالی ملک می‌کند که این فعالیت منجر به تغییر مسیر و مسدود شدن قنات واقع در ملک می‌شود که عملاً منجر به کاهش منابع آبی موردنیاز برای آبیاری باغ می‌شود و طبیعی است که بنیاد مستضعفان نه‌تنها مسئولیتی در مورد تغییر مسیر قنات بلکه امکان و مجوز احیای آن در خارج از عرصه ملک خود را ازلحاظ قوانین شهری نداشته است.

خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و همراهی شهرداری منطقه تفاهم اولیه  برای تأمین منابع آبیاری موردنیاز و نگهداری درخت‌های موجود فراهم‌شده که جای تقدیر دارد. اخیراً نیز علیرغم  اقدام قبلی  کمیسیون ماده 7 و اقدام از طرف بنیاد مستضعفان ،  معاونت محترم شهرسازی منطقه 2 در اسفندماه 96 اقدام به ابلاغ رأی  قابل‌تجدید نظرخواهی  نموده که تا قبل از مهلت قانونی و در پایان اسفندماه سال گذشته نامه اعتراض از طرف ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد خطاب به شهردار محترم منطقه دو تنظیم و ارسال‌شده که تاکنون به‌صورت رسمی پاسخی دریافت نشده است.

بیان مفاد رأی که قطعیت نیافته در رسانه‌ها جای سئوال دارد ولی علیرغم این موضوع ،همکاری بنیاد مستضعفان با شهرداری منطقه در ارتباط با باغ برره کماکان ادامه دارد و شایعات مربوط به خشکاندن عمدی درختان آن تکذیب می‌شود.در انتها ضمن تشکر از حساسیت مسئولان محترم شهری ، دلسوزان فضای سبز ، شهرداری منطقه و اصحاب رسانه ضمن تأکید بر  پایبندی بنیاد مستضعفان به حفظ فضای سبز شهری تا اخذ نتیجه نهایی و تعیین تکلیف باغ برره، هیچ‌گونه اقدام عمرانی یا ساختمانی برای ساخت‌وساز در ملک مذکور انجام نداده و نخواهد داد و با کمک شهرداری منطقه نسبت به حفظ و نگهداری از آن اقدام خواهد نمود.بنیاد  به‌عنوان نهادی پاسخگو آماده هرگونه همکاری و تعامل با شهرداری در این رابطه فارغ از اظهارنظرهای احساسی و غیر کارشناسی است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات