فرمانده سپاه 15 خرداد با تأکید بر حفظ مسجد به عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی هر محله، بر ضرورت تولید آثار مطلوب نرم افزاری تأکید کرد و گفت: امروز بلندگوهای تبلیغاتی دشمن هر لحظه در گوشمان نجوا می کنند.
کد خبر: ۹۰۲۵۴۱۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ادامه طرح "30 شب 30 مسجد" سرگرد پاسدار علی اصغر شهیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قرچک شب گذشته با نمازگزاران و بسیجیان مسجد حضرت ابوالفضل(ع) باقرآباد قرچک دیدار و گفتگو کرد.
وی در این دیدار ضمن پاسداشت مسئله مهم روز جهانی قدس و تقدیر و شکرگزاری از حضور حماسی مردم در راهپیمایی این روز؛ حضور پرشور و انقلابی مردم را نشانه ای از بالا بودن بصیرت و روحیه اتقلابی مردم عنوان کرد.
فرمانده سپاه 15 خرداد با تأکید بر حفظ مهمترین سنگر فرهنگی محلات، مسجد را مهمترین پایگاه فرهنگی هر محله دانست و گفت: متأسفانه شهر قرچک از لحاظ امکانات فرهنگی بسیار مظلوم واقع شده است، با اینکه معتقدم فرهنگسراها را به نوعی برای رقابت با مساجد ساخته اند، اما قرچک از داشتن همین فرهنگسرا هم محروم است.
وی در توصیف فعالیت امروزه فرهنگسراها، آنها را بیشتر متمایل به مباحث آموزشی دانست تا پرورشی و افزود: نوجوان و جوان برای خودسازی نیاز به نشاط معنوی دارد که این امر فقط در مسجد شکل می گیرد.
شهیری با پیشنهاد طرح راه اندازی کارگروه های تخصصی مساجد، از ضرورت ایجاد کارگروه های علم و فناوری و رسانه، محرومیت زدایی، فرهنگی، پیشکسوتان و موارد دیگر نام برد و ابراز کرد: اگر این کارگروه ها در مساجد شکل بگیرد و توسط امام جماعت و فرمانده پایگاه بسیج دنبال شود؛ یقیناً خروجی های بی نظیری در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به موضوع تاریخی فتح آندلس توسط مسلمانان، به طرح این سؤال پرداخت که چرا آندلس از دست مسلمانان بازپس گرفته شد و در پاسخ گفت: تبلیغات دلیل عمده آن بود که دشمن با کار ضد فرهنگی علیه مسلمانان توانست آندلس را بازپس گیرد.
فرمانده بسیج ناحیه قرچک با حساس خواندن شرایط کنونی جامعه، بر ضرورت تولید آثار مطلوب نرم افزاری تأکید کرد و اظهار داشت: باید مراقبت کرد چرا که بلندگوی تبلیغات ضد فرهنگی دشمن هر لحظه در گوشمان نجوا می کند.
وی در پایان به بیان ضرورت حضور و فعالیت زنان در مساجد پرداخت و افزود: باید به بازگشایی مساجد در طول روز برای حضور زنان توجه بیشتری کرد.
همچنین حجت الاسلام محمد عبدالرحیمی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) باقر آباد در ابتدای این دیدار این مسجد را مسجدی انقلابی و مبارز دانست و گفت: مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در گذشته و حال کوشیده است تا در خدمت مردم برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی آنان بوده باشد.
گفتنی است فرمانده و رابط حوزه نمایندگی ولی فقیه حوزه مقاومت بسیج 5 امام حسین(ع) و شورای گردان بیت المقدس قرچک در این دیدار حضور داشتند.
یادآور می شود در طول شب های ماه مبارک رمضان و در قالب طرح "30 شب 30 مسجد" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قرچک به دیدار نمازگزاران مسجد رفته و با شورای فرهنگی مسجد، امام جماعت، خادم، هیئت امنا و شورای بسیج، برنامه های فرهنگی مسجد را با هدف آسیب شناسی مشکلات و توانمند سازی مساجد مورد بررسی قرار می دهند.

ارسال نظرات