۵ کانون سلامت زنان در استان نیازمند کمک خیران

پنج کانون سلامت زنان در کهگیلویه وبویراحمد نیازمند کمک خیران است.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۹۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان گفت: از سال ۹۵ شورای ۵ کانون سلامت زنان در استان نیازمند کمک خیران مشارکت زنان در شهر‌های بویراحمد، لنده، چرام، بهمئی وکهگیلویه راه اندازی شد و در دوشهرستان باشت و دنا نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

جوکار بااشاره به اینکه آموزش، غربالگری، توسعه‌ی فضا‌های بهداشتی و درمانی و درمان بیماران سرطانی، دیابتی از مهمترین برنامه‌های این کانون هاست افزود:۴۰۰ پرونده در زمینه‌ی بیماری‌های سرطانی در موسسه‌ی نور واقع در بیمارستان شهید رجایی یاسوج تشکیل شده است و به طور میانگین ماهانه ۲۰ میلیون تومان صرف معالجه این بیماران می‌شود.

وی گفت: وجود ۳۵ بیماری ناهنجاری دوران نوزادی وکودکی در موسسه‌ی محکم، حمایت از بیماران هموفیلی، انجمن تالاسمی، ام اس و اهدای عضو از دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها ومجمع خیرین سلامت استان است.

جوکار بابیان این که طبق گزارش‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سالانه هزار نفر در استان به بیماران سرطانی اضافه می‌شود ادامه داد:باتوجه به هزینه‌های بالای این بیماری‌ها نیازمند کمک‌های بیشتر از سوی خیران ومردم هستیم.

رییس شورای مشارکت‌های مجمع خیرین سلامت شهرستان بویراحمد نیز دراین باره گفت: بانوانی که به این کانون‌ها مراجعه می‌کنند پس از مشاهده پرونده به انجمن خیران سلامت استان برای مداوا معرفی می‌شود.

حسینی افزود: نیازمند کمک‌های بیشتری از طرف مردم هستیم تابتوانیم به بیماران نیازمند بیشتری خدمت رسانی کنیم.

وی گفت:در کنار این فعالیت‌ها همچنین کار غربالگری و آموزش‌ها برای جلوگیری ازابتلا به بیماری‌های خاص در این کانون‌ها انجام می‌شود.

گفتنی است مردم ونیکوکاران می‌توانند برای انجام کمک‌های خود به موسسه نور واقع در بیمارستان شهید رجایی یاسوج یا دفتر انجمن سلامت استان واقع در خیابان شرکت گازـ کوچه مولوی مراجعه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار