تحقق آموزش‌های عمومی و ایجاد فضای مشارکتی برای مردم به صیانت از محیط زیست کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۹۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
مدیر کل محیط زیست استان با اشاره به ۵ ژوئن روزمشارکت مردم درصیانت از محیط زیست جهانی محیط زیست گفت: در ادامه‌ی سیاست‌های جهانی برای حفاظت از محیط زیست، مبارزه با زباله‌های پلاستیکی اولویت جهانی برای صیانت از منابع محیط زیستی است.
جعفری نژاد بسطامی ادامه داد: این رویکرد در کشور و استان مورد توجه قرار دارد که با مشارکت مدیریت پسماند و شهرداری‌ها محقق خواهد شد.
مدیرکل محیط زیست استان بابیان اینکه آثار مخرب این نوع زباله تا ۶۰۰ سال در طبیعت باقی می‌ماند، طرح تفکیک زباله‌ها از مبداء را گامی مهم برای مقابله با این نوع زباله عنوان کرد.
وی گفت: درهفته‌ی گرامیداشت محیط زیست اولویت‌های جدیدی در چارچوب برنامه‌های متنوع تعریف خواهد شد.
مدیرکل محیط زیست استان رعایت تفکیک زباله از مبداء در کشور را ۲۰ درصد کمتر از میانگین جهانی و در استان کمتر از میانگین کشور عنوان کرد و افزود: این مهم باید با تغییر در رویکرد زندگی به عنوان عامل افزایش آثار آلودگی، جدی گرفته شود.
جعفری نژاد بسطامی اضافه کرد: اهداف پسماند در ۱۷ نقطه‌ی استان محقق نمی‌شود که این امر به عنوان یک چالش جدی، محیط زیست استان را تهدید می‌کند.
وی همچنین آتش سوزی و بیماری‌ها را از دیگر مخاطرات محیط زیست استان برشمرد و ادامه داد: مجموعه‌ی این عوامل خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست استان وارد کرده است.
وی از تشدید کنترل شکار و صید در مناطق حفاظت شده استان خبر داد و با بیان اینکه اجرای طرح‌های پیشگیرانه در این حوزه‌ها به غنای زیست محیطی استان کمک می‌کند ادامه داد: برای تحقق این مهم به دوبرابر شدن محیط بانان نیازاست.
ارسال نظرات