بیش از ۵۰۰ طرح آب و خاک با پیشرفت کاری بالای ۸۰ درصد در کهگیلویه وبویراحمد در دست اجرا است.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۹۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاداجرای ۵۰۰ طرح آب و خاک در استان کشاورزی استان گفت: آبرسانی به ۵۸۰ هکتار اراضی کشاورزی بابا کلان از رودخانه زهره با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال، تأمین آب اراضی کشاورزی منطقه امام زاده جعفر (ع)، طرح توسعه آبیاری دشت لیشتر از جمله این طرح‌ها است.
عبدالعلی بهاء الدینی افزود: طرح تأمین آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت امام زاده جعفر در حال اجرا است و تاکنون ۳ هزارو ۲۵۰ هکتار از این مقدار تکمیل و مابقی نیز به زودی تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: مطالعات و طراحی توسعه آبیاری ۲۰۰ هکتار از اراضی دشت لیشتر شبکه ۳ و ۴ با اعتباربیش از ۲۱۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و به زودی توسط پیمانکاران آغاز می‌شود.
بهاءالدینی افزود: در سال ۹۶ بیش از ۵۲۳ میلیارد ریال اعتبار مصوب جهاد کشاورزی استان است که از این مقدار اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص داده شد.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی استان طرح تأمین آب اراضی چالموره و چاه تلخ با پیشرفت ۶۰ درصد را از دیگر طرح‌های حوزه آب و خاک جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: طرح تأمین آب اراضی غورک شهرستان باشت نیز که مرحله اول تأمین آب آن صد درصد تکمیل و مرحله ۳ و ۴ شبکه تحت فشار این طرح نیز با ۳۰ درصد پیشرفت کاری در دست اقدام است.
ارسال نظرات