طی حکمی از سوی رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌ه
دکتر صالح اسکندری طی حکمی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و کوشش‌های دکتر یاسر احمدوند در دوره تصدی خبرگزاری آنا، دکتر حسن کربلایی حاجی‌اوغلی را به عنوان سرپرست خبرگزاری آنا منصوب کرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۷۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاري بسيج، طی حکمی از سوی دکتر صالح اسکندری رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی دکتر حسن کربلایی حاجی‌اوغلی سرپرست خبرگزاری آنا شد.
در متن این حکم خطاب به دکتر حسن کربلایی آمده است:
نظر به مسئولیت جدید جناب آقای دکتر یاسر احمدوند از جانب نمایندگی محترم ولی فقیه در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و با قدردانی و پاسداشت تلاش‌ها و کوشش‌های دلسوزانه ایشان در دوره تصدی خبرگزاری آنا که همراه با اقدامات مبتکرانه و انقلابی در فضای رسانه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی بود، با عنایت به صلاحیت‌های علمی و مدیریتی جنابعالی در عرصه رسانه‌ای کشور و با توجه به آنکه حضرتعالی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی هستید، به موجب این حکم به عنوان سرپرست خبرگزاری آنا منصوب می‌شوید.
در ادامه این حکم تاکید شده است؛ مرجعیت رسانه‌ای در فضای علمی و دانشگاهی با استمرار و ارتقای رویکرد انقلابی در مدیریت این خبرگزاری جزو سیاست‌ها و انتظارات موکد رئیس محترم هیات موسس و امنای دانشگاه جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی و رئیس محترم دانشگاه جناب آقای دکتر فرهاد رهبر و معاون محترم فرهنگی و دانشجویی جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری است.
امید است با رعایت تقوا و حفظ کرامت و حرمت افراد و بهره‌گیری شایسته از توانمندی‌های سرمایه‌های انسانی متعهد و آگاه به مسائل روز در مسیر تحقق این مهم و اهداف و ارزش‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با توجه به اسناد بالادستی و تدابیر مقام معظم رهبری حرکت نموده و تمامی توان و کوشش خود را مصروف مصالح، منافع و شئونات دانشگاه نمایید.
رئیس سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از جناب آقای دکتر یاسر احمدوند و همکاران ایشان که توانستند خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ( آنا) را در دوره مسئولیت خود به پیشرفتی چشمگیر برسانند که بتواند در عرصه‌های گوناگون، علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نقشی در خور توجه ایفاء نماید، صمیمانه تشکر نموده است.
بر اساس این گزارش حسن کربلایی حاجی‌اوغلی که فارغ‌التحصیل رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد اسلامی و دانش‌آموخته رشته خبرنگاری در مقطع کارشناسی از دانشکده خبر می‌باشد دارای دکتری مدیریت استراتژیک با گرایش آینده‌پژوهی از پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص‌پژوه اصفهان و همچنین دانشجوی در مرحله دفاع دکتری مدیریت رسانه‌ای از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است.
کربلایی علاوه بر مدرسی دانشگاه، با سابقه‌ای قریب به 30 سال فعالیت در عرصه رسانه، جانشینی سردبیر روزنامه رسالت، مدیرکلی و سردبیری استان‌های خبرگزاری فارس، معاونت پژوهشی خبرگزاری تسنیم و ... چاپ صدها مقاله، گزارش و یادداشت سیاسی و علمی در روزنامه‌ها و مجلات مختلف، عضویت در کمیسیون صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت در فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) را در کارنامه و سابقه کاری خود دارد. فعالیت در حوزه‌های مختلف تحریریه و اجرایی از دیگر مسئولیت‌های نامبرده در طول سال‌های گذشته در نشریات و مجلات گوناگون بشمار می‌رود.
سرپرست جدید خبرگزاری آنا که متولد 1345 است همچنین عضویت در هیات‌ مدیره و نایب رئیسی انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ادوار مختلف، عضویت در هیات‌مؤسس و هیات‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران، عضویت در شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی روزنامه‌نگاری، عضویت در کمیته رسانه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96، فعالیت در بسیج دانشجویی، عضویت در بسیج و بسیج رسانه و ... را در کارنامه فعالیت‌های سیاسی و صنفی خود دارد.

ارسال نظرات