خبرهای داغ:
یادداشت/

جهاد اقتصادی سلاحی در برابر جنگ اقتصادی

امروز جهاد، جهاد اقتصادی است که مهمترین عرصه مبارزه برای تحقق اهداف و خواسته‌های ملت ایران و مهمترین ابزار و سلاحی است که می‌توان در برابر فشار ها و تحریم های نظام سلطه بکار گرفت.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۵۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴

جهاد اقتصادی سلاحی در برابر جنگ اقتصادیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، تهدیدات و تحریم‌های آمریکا برای فلج کردن جمهوری اسلامی ایران و فشار اقتصادی و اجتماعی به مردم بعد از گرا دادن غرب‌گرایان داخلی و شکست خوردگان سیاسی در سال ۸۸ برای تحریم و فشار بر ملت ایران برای رسیدن به مطامع و منافع خود، عملاً وارد کارزار جنگی بی‌سابقه علیه کشورمان شد که در ادبیات سیاسی کشور به جنگ اقتصادی تعبیر شد.

جنگ اقتصادی که در سال ۸۶ توسط رهبر انقلاب بکار برده شد بار دیگر ایشان به دلیل شرایط خاص پیش آمده و تحریم‌های نظام سلطه علیه کشورمان در سال ۹۰ به کار بردند، ایشان فرمودند: «همه‌ شواهد نشان‌دهنده‌ این است که دشمن امروز بر روی چند نقطه، تکیه‌ اساسی دارد. از واضح‌ترین‌هایش انسان شروع کند، یکی مسئله‌ اقتصاد است... به زانو درآوردن کشور از لحاظ اقتصاد، عقب راندن و پس راندن کشور در زمینه‌ اقتصاد که منتهی بشود به فلج پایه‌های اقتصادی.»(۱۳۹۰/۰۳/۰۸)

همچنین رهبر انقلاب در ماه‌های اخیر نیز به جنگ اصلی که جنگ اقتصادی است چندین بار اشاره کردند و فرمودند «دشمنان ما فهمیده‌اند و دانسته‌اند که در جنگ سخت نظامی طرْفی نخواهند بست... این را می‌دانند که اگر وارد درگیری و برخورد سخت و نظامی با ما بشوند، پایشان گیر می‌افتد. بله، به ما ضربه می‌زنند، امّا خودشان ممکن است چند برابر ضربه بخورند؛ این را فهمیده‌اند... امروز آنچه مطرح است برای دشمنان ما، جنگ اقتصادی است. اتاق جنگ آمریکا علیه ما عبارت است از وزارت خزانه‌داری آمریکا که همان وزارت اقتصاد و داراییشان است؛ آنجا اتاق جنگ اتاق جنگ با ما است»(۱۰/۲/۱۳۹۷)

بنابر این و با توجه به اقتدار نظامی کشورمان که چندین بار ضرب شصتی را به نیروهای به ظاهر قدرتمند و در واقع پوشالی آمریکا نشان دادند و همچنین قدرت یافتن جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و اذعان مقامات و استراتژیست های غربی به عدم توانایی در رویارویی نظامی با ایران، حمله نظامی آمریکا به کشورمان حتی در اذهان اوبامای دموکرات و ترامپ جمهوری خواه خطور نکرد و نخواهد کرد، چرا که همه مردان کاخ سفید می دانند که دوران بزن درو تمام شده و ملّت ایران متجاوز را رها نمی کند.

ملت ایران اکنون و در دوران پسا خروج که اعمال تحریم های جدید از سوی آمریکا برای حصر اقتصادی، روز به روز بیشترمی شود، به چنان بلوغی رسیده است که تهدیدات نظامی آمریکا و هارت و پورت های پمپئو و چهره خشن و دیوانه ترامپ را باور نمی کنند و واقف هستند که جنگ اصلی علیه کشورمان نه جنگ نظامی بلکه جنگ اقتصادی است، جنگی که آحاد ملت آن را احساس و اختلالات اقتصادی در این برهه زمانی را درک می کنند بطوری که اوضاع اقتصادی کشور، قیمت ارز٬ سکه و گرانی کالاها در سال های اخیر نوید دهنده یک جنگ تمام عیار نظام سلطه با محوریت آمریکا علیه جمهوری اسلامی است. هر چند ضعف ها و ناکار آمدی هایی در بسیاری از بخش های دولت ها در سال های اخیر باعث تشدید و اثرگذاری آن شد اما نمی توان برنامه ها و طراحی های عمیق و گسترده نظام سلطه را نادیده انگاشت.

اما در این کارزار بسیار پیچیده، راه‌حل خنثی و بی‌اثر کردن فشار اقتصادی و در واقع جنگ اقتصادی دشمن چیست؟ کشور چگونه می‌تواند از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کند؟

با دقت در شعارهای محوری چندین ساله رهبر انقلاب می‌توان به پرسش‌های فوق پاسخ داد.

رهبر انقلاب که چندین سال است جهت‌گیری کلی نظام را با شعارهای اقتصادی مشخص و تبیین می‌کنند عملاً آرایش جنگی را برای مقابله و مبارزه با دشمن ترسیم می‌کنند. جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی لازمه و اصل اساسی گذر از مشکلات و مسائل پیش آمده است چراکه عنصر جهاد در برهه‌های مختلف و در اشکال به روز شده، در شکل‌گیری تاریخ انقلاب اسلامی همواره موثر و تعیین کننده بوده است. جهاد با طاغوت، جهاد سازندگی، جهاد دفاعی، جهاد علمی و... نمونه‌های از حرکت جهادی در راستای آرمان‌ها و اهداف بوده است.

بنابراین می‌توان گفت امروزه جهاد، جهاد اقتصادی است که مهمترین عرصه مبارزه برای تحقق اهداف و خواسته‌های ملت ایران و مهمترین ابزار و سلاحی است که می‌توان در برابر فشار ها و تحریم های نظام سلطه بکار گرفت. «اصلاح الگوی مصرف»، «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی»، «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» و «حمایت از کالای ایرانی» همه و همه بخشی از جهاد اقتصادی نظام اسلامی در برابر توطئه‌های نظام سلطه و صهیونیزم بین‌الملل است.

 اینک که هدف دشمن و هم پیاله‌هایشان تشدید فشار اقتصادی بر ملت ایران و نظام اسلامی است، مسئولان، دولت، سرمایه‌داران و کارگران و مردم در این جنگ باید پیشقراول و مصمم باشند. در این جنگ اقتصادی همه مسئولیت دارند دولت باید با اصلاح ساختار اقتصاد از تولید ملی و کالای ایرانی حمایت کند و سرمایه داران باید به کار بستن سرمایه هایشان در امر تولید اشتغال‌آفرین باشند و مردم نیز که یکی از مهمترین ارکان محقق کردن جهاد اقتصادی هستند باید مصرف کالای ایرانی را بر کالای خارجی ترجیح دهند تا اشتغال رونق بگیرد و اقتصاد قوام یابد. باید همه اعم از دولت و ملت به این نتیجه برسند که کلید حل مشکلات اقتصادی و راهکار مقابله با سلاح اقتصادی دشمن، جهاد در راه اقتصاد و اقتصاد مقاومتی است، آن اقتصادى که به یک ملت امکان می‌دهد و اجازه می‌دهد که حتّى در شرایط فشار هم رشد و شکوفائى خودشان را داشته باشند.

یادداشت از: امیرحسین حسینی

انتهای پیام/

ارسال نظرات