رئیس شورای نهاد فرهنگی ریاست جمهوری:

روز قدس یک مسئله جهانی است

رئیس شورای نهاد فرهنگی ریاست جمهوری گفت: آمریکا در تلاش برای محکوم کردن ایران با فشار تبلیغاتی است.
کد خبر: ۹۰۲۵۳۴۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، حجت‌الاسلام سید رضا اکرمی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زنجان اظهار کرد: ما در طول سال شمسی و قمری اعیاد متعددی داریم که البته روز جمعه نیز عید هفتگی است.

وی با اشاره به اینکه عید روز جمعه کمتر از عید قربان نیست، گفت: خوبی‌ها با بدی‌ها در روز جمعه با روزهای دیگر هفته متفاوت است.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت با بیان اینکه روز جمعه آخر ماه رمضان توسط امام راحل به نام روز قدس نامگذاری شده است، اضافه کرد: قدس روز بزرگی برای مسلمانان است.

اکرمی با اشاره به اینکه در 54 سال قبل امام راحل نسبت به موضوع فلسطین هشدار داده و بر اهمیت آن تاکید کردند، گفت: این امر نشان از ریشه‌دار بودن موضوع فلسطین است.

وی با بیان اینکه در طول سال یوم‌الله و روزهای بزرگ و با عظمت زیاد داریم، ولی روز 22 بهمن‌ماه و روز قدس دو روز رسمی هستند که هر سال در آنها راهپیمایی باشکوهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: البته 22 بهمن مربوط به داخل کشور است، اما روز قدس یک مسئله جهانی است.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت با توصیه به مسؤولان استان مبنی بر فکر کردن بیشتر به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید در این روز یک گزارشی به مردم داده شود که از سال 1357 تا کنون یعنی پس از گذشت 40 سال در کشور 40 دستاورد بسیار مهم داشتیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک منطقه امن برای امریکا بود، گفت: امروز ایران مقتدر و مستقل است و در هر معادله‌ای حضور دارد و اگر نباشد آن معادله شکل پیدا نمی‌کند.

اکرمی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ایران را حامی رژیم صهیونیستی می‌دانستند، در صورتی که ما امروز دشمن آنها هستیم، گفت: باید همه این موضوعات تبیین شود.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت در ادامه به اهمیت روز قدس اشاره کرد و افزود: امروز روز یوم‌الله و در واقع روز آل محمد (ص) است و از همین رو است که حضور در راهپیمایی روز قدس برای ما همچون عبادت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در بیش از ن900 شهر کشور گفت: امروز ترامپ نفهم‌ترین، بی‌شعورترین و بی‌خردترین رئیس جمهور  آمریکا است، چرا که هیچ معاهده‌ای را قبول ندارد.

اکرمی با اشاره به اینکه تاکنون برای برجام بیش از دو سال کار شده است، گفت: به برکت برجام بیش از 100 کشور جنبش عدم تعهد، ایران را ضد جنگ و ضد بمب اتم را معرفی کردند.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به اینکه ترامپ بی‌شعور با وجود این سخنان برجام را کنار زده است، افزود: مردم ایران امروز در روز قدس حضور پیدا کردند که بگویند، آمریکای نفهم ما از شما نفرت می‌جوییم.

وی با اشاره به اینکه بدترین دشمنان آنها هستند که ناشناخته بماند، افزود: اگر دشمن خود را نشان داد، خطری ندارد به شرط اینکه ما به وظایف خودمان عمل کنیم.

اکرمی با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش برای محکوم کردن ایران با فشار تبلیغاتی است، گفت: اما ما باید با حضور در صحنه خود آنها را رسوای خاص و عام کنیم.

مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت در ادامه به موضوع رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر قدری به عقبه این کشور برگردیم متوجه می‌شویم که روزی نبوده که رژیم غاصب صهیونیستی آدم کشی نکرده باشد.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی 200 کلاهک اتمی دارد، اما کسی به او کاری ندارد، اضافه کرد: باید این دولت غاصب را افشا کنیم، و به فرزندان خود نیز این موضوع را تبیین کنیم که حضور در راهپیمایی روز قدس از روی بیکاری نیست، بلکه وظیفه هر مسلمان حضور در این راهپیمایی است.

رئیس شورای نهاد فرهنگی ریاست جمهوری با بیان اینکه داعش ساخته آمریکا است، گفت: در واقع حضور مردم در راهپیمایی برای این است که بگوییم ایران اسلامی با همه مشکلاتی که دارد، با تمام توان تلاش خواهد کرد که اسرائیل را غاصب و جانی معرفی کند و در مقابل داعش و داعشیان ایستادگی را خواهد کرد.

اکرمی در ادامه با اشاره به توصیه خود به دولت و البته مسؤولان استان گفت: بنده عرض کردم که باید مسائل سیاسی را با مسائل اقتصادی هماهنگ کردهو دو تشکیلات در مورد سیاست خارجی و داخلی داشته باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد و حمایت از کالای داخلی اضافه کرد: آثار فرهنگی و هنری باید مورد توجه قرار گرفته و گردشگری داخلی فعال شود.
رئیس شورای نهاد فرهنگی ریاست جمهوری با اشاره به اینک نقدینگی‌ها باید در تولید به کار گرفته شود، افزود: در نوروز امسال 350 هزار نفر در ایام عید به ترکیه سفرکردند که 700 میلیون دلار هزینه شد که ضروری است این پول‌ها در داخل سرمایه گذاری شود.
وی گفت: اتاق فکر باید در همه سازمان ها راه اندازی شده و در این اتاق ها مشکلات جامعه حل شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار