خبرهای داغ:
وعده الهی نزدیک است و مردم ایران باور دارند که شعارهای آنها محقق می شود و طبق فرمایش رهبر انقلاب " به زودی در مسجد الاقصی نماز می خوانیم".
کد خبر: ۹۰۲۵۳۱۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، روز قدس مردم بیرجند مانند جای جای ایران اسلامی اتحاد خود را در حمایت از مستضعفین عالم به نمایش گذاشتند.

مؤمنین روزه دار با فریادهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" در ماه بندگی خدا، کام دوستان را شیرین و کام دشمنان را تلخ کردند.

مردم خراسان جنوبی در یوم الله قدس بار دیگر لذت استکبارستیزی را چشیدند.

آنچه در راهپیمایی روز قدس امسال مشهود بود شور همراه با شعور سیاسی مردم انقلابی، ولایتمدار و بصیر ایران اسلامی بود.

مردمی که با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی دست از آرمان های امام و شهدا دست برنمی دارند و حاضرند در راه اعتلای دین خدا جهاد کنند و هزینه بدهند.

وعده الهی نزدیک است و مردم ایران باور دارند که شعارهای آنها محقق می شود و طبق فرمایش رهبر انقلاب " به زودی در مسجد الاقصی نماز می خوانیم".

در پایان روزه داران در صفوف تنگاتنگ و به هم پیوسته نمازجمعه را اقامه کردند به طوریکه نیمی از جمعیت  زن و مردم در محوطه بیرون و در گرمای شدید به سر می بردند.

با حضور در جمع مردم در روز قدس با تعدادی از شهروندان بیرجندی گفتگویی انجام دادم که در ادامه می خوانید:

 دفاع از مظلومین را در عمل اثبات می کنیم

خانم دلدار دانشجوی بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت:  مردم ایران همه ساله جمعه آخر ماه رمضان را به دستور ولی امر مسلمین جهان راهپیمایی می کنند چون امام خمینی(ره) این روز را به نام روز قدس نامگذاری کرده اند.

وی عنوان کرد: در این روز همه مردم انقلابی اعم از پیر و جوان و زن و مرد به خیابانها  می آیند و علیه استکبار جهانی و صهیونیست شعار می دهند و از مظلومین جهان به خصوص مردم فسطین دفاع می کنند.

عبرت ها ملت ایران را مقاوم تر می کند/

جوان بیرجندی افزود: به عنوان مسلمان وظیفه خود می دانیم که در این روز به صحنه بیاییم و از مردم فلسطین حمایت کنیم. مردمی که در حال دفاع از قدس هستند و صهیونیست ها اجازه ورود به قدس و سکونت در میهن خودشان را به آنها نمی دهند و سخت درگیر مبارزه هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی سران کشورهای اسلامی غافل هستند و در ایران افراد و گروه هایی شعار "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سرمی دادند" افزود: متاسفانه همیشه گروه هایی در مبارزه با مسلمانان و جامعه اسلامی بودند و هیچ گاه جامعه از این گروه خالی نمی شود.

دلدار با بیان اینکه ما به عنوان مسلمان طبق دستورات قرآن و اهل بیت وظیفه داریم  از همه مظلومین دفاع کنیم خاطرنشان کرد: طبق قرآن هرکس برای زندگی یک نفر تلاش کند انگار زندگی همه جهان را نجات داده و هرکس یک نفر را کشته انگار همه مردم را کشته است و ما وظیفه داریم به دستور قرآن عمل کنیم.

وی با اشاره به مهمترین پیام روز قدس گفت: حضور مردم، جوانان ونوجوانان انقلابی و خانواده ها با فرزندان کوچک یک عکس العمل بزرگ به واکنش های رژیم صهیونیستی است و اینکه ما حرفمان را با رفتار و عمل به آنها نشان می دهیم و دفاع از مظلومین را اثبات می کنیم و هیچ گاه زورگویی را نمی پذیریم.

لایحه FATF راه دفاع از مظلومین را سد می کند

علی نوروزی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: امروز تنها روز قدس نیست بلکه روز حمایت از تمام مسلمانانی است که مورد ظلم رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه امام فرمودند غزه تحت فشار است عنوان کرد: امروز نه تنها غزه بلکه کل مردم فلسطین و مسلمانان مظلوم جهان تحت فشار هستند و ما وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم.

عبرت ها ملت ایران را مقاوم تر می کند/

 این دانشجوی انقلابی افزود: اینکه از نظر بعضی ها آمدن در خیابانها و چند تا شعار دادن قدرت محسوب نمی شود اما من مطمئنم  ظالمان زمان از ما می ترسند چون داریم از همنوعان خود در کشوری دیگر حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی غافل هستند و برخی در داخل کشور ما روحیه مقاومت را تضعیف می کنند گفت: این جای تعجب دارد که با وجود تجربه هشت ساله جنگ که مردم ما تحت فشار بودند جای سؤال است. ما باید از آن دوران عبرت بگیریم و کشور را دو دستی تقدیم دشمن نکنیم.

نوروزی تصریح کرد: لایحه ای تحت عنوان FATF که بنا است به تازگی در مجلس تصویب شود به ضرر خود ما است  ما نمی توانیم از ملت مظلوم فلسطین و غزه و حتی نمی توانیم از سپاه پاسداران کشور خودمان دفاع کنیم و طبق آن نمی توانیم تحریم ها را دور بزنیم.

ترس علت سکوت مجامع بین المللی است

سیده زهرا قاری در حالیکه با پلاکاردی به دست شعار حمایت از مردم فلسطین سرمی داد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: امروز آمدیم که وحدت خودمان را در حمایت از مظلومان فلسطین به رخ جهانیان بکشانیم.

 وی خاطرنشان کرد: شاید امروز برخی از مسلمانان در خوابند اما ما می آییم که به آنها ثابت کنیم اگر بلند شویم می توانیم با اتحاد خود در برابر رژیم کودک کش صهیونیستی بایستیم.

این جوان بیرجندی افزود: علت سکوت برخی سران اسلامی و سازمان ملل در قبال این جنایت ها تنها ترس از استکبار است.

 وی ادامه داد: برخی از ملت های مسلمان فکر می کنند اتحاد ما به جایی نمی رسد در حالیکه قرآن این نوید را به امت واحده اسلامی داده که اگر متحد شوید بر هرچه ظالم روی زمین چیره می شوید.

قاری با بیان اینکه حمایت از مظلومان جهان نشان انسانیت است و تنها مربوط به مسلمانان نیست گفت: روز قدس تنها ویژه مسلمان نیست بلکه فطرت انسان ایجاب می کند این روز به صحنه بیاید.

وی ادامه داد: هرکس که وجدان و انسانیت دارد روز قدس به صحنه می آید و غیرمسلمانان نیز آزادی خواهی را به نفع مردم فلسطین فریاد می زنند.

دشمن از اتحاد ما وحشت زده است

آقای باباییان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: وظیفه شرعی و فرمان رهبری است که همه با هم برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به صحنه بیاییم.

وی با بیان اینکه آگاهی عده ای به این سطح نرسیده که همه ما باید زیر پرچم وحدت اسلام حرکت کنیم افزود: همانطور امام خمینی(ره) جمعه آخر ماه رمضان را  روز قدس نامگذاری کردند همه ملت ایران در راهپیمایی این روز برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین شرکت می کنند.

 این شهروند بیرجندی گفت: آمریکا و حامیانش از این اتحاد و وحدتی که بین ما مسلمانان ایجاد شود وحشت زده می شوند و باعث پیروزی اسلام و مسلمین می شود.

وی بیان داشت: پیام ما به سران استکبار این است که از خواب غفلت بیدار شوند چون ملت های جهان بیدار هستند و آزادی خواهی، عدالت و برابری را می خواهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها