خبرهای داغ:
رییس کل دادگستری استان قزوین:

وقوع برخی جرائم در جامعه با حبس حل نمی شود

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: بايد توجه داشته باشيم كه حكم حبس تنها براي زنداني تبعات ندارد بلكه خانواده و جامعه را نيز درگير خواهد كرد از همين رو قانونگذار همان طور كه حكم مجازات را تعيين كرده، براي زنداني هم حقوقی در نظر گرفته که نباید تضییع شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۶۷
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان البرز که در یکی از تالارهای پذیرایی این شهرستان برگزار شد، گفت: همه ما مي خواهيم جامعه اي با كمترين جرم و آسيب اجتماعي، گناه، طلاق، زنداني و اختلاف داشته باشيم كه چنين رويكردي خواست فطري هر انساني در هر جامعه ای است.
وی افزود: وقتي با یک نگاه مشترك و همسو در شرايط حاضر جامعه بر رفع آسيب هاي اجتماعي و جرائم تأكيد مشترك داريم، عقل و شرع ما را مكلف مي كند تا زمينه همكاري، همدلي، همفكري و تعامل را فراهم كنيم.
مقام ارشد قضایی استان تصريح كرد: امروز راهكارهاي قانوني براي كاهش حبس و جمعیت کیفری زندان ها وجود دارد البته نبايد حتي يك نفر خلاف قانون آزاد شود و يا خلاف قانون بازداشت شود و حتي يك نفر اگر امكان استفاده از ظرفيت هاي قانوني دارد از آن بهرمند نشود.
رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه بیان داشت: بايد توجه داشته باشيم كه حكم حبس تنها براي زنداني تبعات ندارد بلكه خانواده و جامعه را نيز درگير خواهد كرد از همين رو قانونگذار همان طور كه حكم مجازات را تعيين كرده، براي زنداني هم حقوقی در نظر گرفته که نباید تضییع شود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطر نشان کرد: ما قضات بايد تلاش کنیم و جايي كه ديديم آزادي كسي به نظم و امنيت عمومی جامعه لطمه نمی زند و موجب تجري ديگر افراد نمي شود به جاي حبس از مجازات هاي جايگزين استفاده كنيم.
وی با اشاره به اینکه جشن گلریزان باید به عنوان یک سنت نیکو به جامعه معرفی شود، افزود: زمانی که یک انسان با نیت خیرخواهانه دست یک انسان نیازمند را می گیرد و به او کمک می کند مطمئن باشد که خدای متعال نیز دست او را خواهد گرفت.
رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه در سال 96 تعداد 309 نفر با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 330 نفر از زندانیان استان نیازمند کمک های مالی هستند که امیدواریم با نیت خیرخواهانه شما خیرین بتوانیم موجبات آزادی آنها را فراهم نماییم که مجموع بدهی این افراد 34 میلیارد تومان است.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها