بخشش قاتل گچسارانی پس از ۱۵ سال

قاتل گچسارانی پس از ۱۵ سال و در آستانه اجرای حکم اعدام با عفو خانواده مقتول به زندگی بازگشت.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۶۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
در آیینی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان وپایان پنج پرونده قتل دراستان به صلح جمعی از مسئولان اجرایی، ریش سفیدان و معتمدان محلی قاتل گچسارانی پس از ۱۵ سال بخشیده شد.
رئیس کل دادگستری استان در این آیین با بیان اینکه پنج فقره پرونده قتل در یک سال و نیم گذشته در کهگیلویه وبویراحمد به صلح و سازش منجر شده است گفت: این پرونده قتل از ۱۵ سال قبل تاکنون توسط دستگاه قضایی در حال بررسی است.
حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه این عفو و گذشت زمانی اعلام شد که دستور اجرای حکم قاتل صادر شده بود افزود: جنبه عمومی جرم نیز حدود ۱۰ سال بود که قاتل آن را تحمل کرده و ادامه حبس او نیز به بخشش خانواده مقتول بستگی داشت.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی با بیان اینکه دستگاه قضایی تمامی همت و تلاش خود را برای ایجاد آرامش در جامعه انجام می‌دهدافزود: فرهنگ مهم صلح و سازش باید هر چه بیشتر بین مردم نهادینه شود تا جامعه به آرامش و امنیت برسد.
وی از ریش سفیدان و معتمدان محلی کهگیلویه و بویراحمد خواست دستگاه قضایی استان را در زمینه گسترش فرهنگ عفو و گذشت یاری دهند.
آیت اله ملک حسینی نماینده، ولی فقیه در استان هم در این آیین گفت: صلح و سازش موجب اصلاح جامعه و موجب از بین بردن کینه‌ها می‌شود.
تاجگردون نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه بخشش وگذشت زینت تمام بزرگواری‌ها است گفت: قلب انسان عرش خدا است و عرش خدا با عفو و گذشت پاک می‌شود.
ر. ـ. الف. در سال ۱۳۸۲ و در سن ۱۸ سالگی در درگیری محلی در دهستان بویراحمد گرمسیری از توابع شهرستان گچساران پسر خاله خود (ج ـ. ن) را به قتل رساندکه با رضایت خانواده مقتول، قاتل مورد عفو و بخشش قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار