نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی برق در دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۵۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افت ولتاژ و نوسانات کنونی برق در شهر دهدشت نمی‌تواند تغذیه و تامین کننده خوبی برای برق صنایع در شهرستان کهگیلویه باشد، گفت: سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در کهگیلویه دارند همواره از این موضوع گله مندند.
عدل هاشمی‌پور از احداث سه نیروگاه برق توسط شرکت توانیر در سراسر کشور خبرداد و اضافه کرد: یکی از این نیروگاه‌ها به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.
عدل هاشمی پور ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده اولین نیروگاه برق در حوزه کهگیلویه در منطقه پادوک احداث می‌شود.
هاشمی‌پور از درحال تجهیز بودن کارگاه این نیروگاه در منطقه پادوک کهگیلویه خبرداد و گفت: ساخت توربین آن با (۶۰۰ تن وزن) در کشور ایتالیا ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد.
نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی بزرگترین کمک در صنعت برق به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود که علاوه بر تأمین برق استان، در زمینه صادرات برق به استان‌های همجوار هم اهمیت زیادی خواهد داشت.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از آخرین روند اجرایی پتروشیمی دهدشت نیز گفت:طرح‌هایی نظیر پتروشیمی دهدشت، کارخانه سیمان، واحد‌های پایین دستی و فاز دوم کارخانه آجر و ایستگاه تصفیه خانه آب چهار شهر از سد کوثر هم اکنون در دست اجرا هستند.
ارسال نظرات