خبرهای داغ:
کارشناس اقتصادمقاومتی بسیج سازندگی فامنین مطرح کرد

فامنین قطب تولید ماشین‌آلات کشاورزی

کارشناس اقتصادمقاومتی بسیج سازندگی فامنین این شهرستان را قطب تولید ماشین‌آلات کشاورزی معرفی کرد.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۴۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

فامنین قطب تولید ماشین‌آلات کشاورزیجواد رسولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: شهرستان فامنین 36 هزار و 259 نفر جمعیت و در مجموع 12 هزار و 300 خانوار دارد که بیشتر مردم این خطه به کار کشاورزی مشغول بوده و از این راه امرار معاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولید شده در این شهرستان دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کشاورزی و به ویژه یونجه‌چین و گاردان است که به سراسر کشور نیز صادر می‌شود.

کارشناس اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی فامنین گفت: ماشین آلات کشاورزی تولید شده در این شهرستان بر اساس نیاز بازار و درخواست متقاضیان است.

وی تصریح کرد: براساس دستورالعمل سازمان بسیج سازندگی هر شهرستانی باید قطب تولید یک محصول باشد و برای بهبود کیفیت و شرایط فروش آن محصول تلاش کند.

رسولی افزود: در همین راستا با توجه به پتانسیلی که شهرستان فامنین داشت سال گذشته این شهرستان به عنوان قطب تولید ماشین‌آلات کشاورزی انتخاب شد.

وی با اشاره به وجود 50 کارگاه تولید ماشین آلات کشاورزی در فامنین قبل از تصویب به عنوان قطب این شهرستان ابراز داشت: این کارگاه‌ها با همت مردم ایجاد شده است و حدود 200 نفر در این کارگاه‌ها شاغل بوده و درآمدزایی می‌کنند.

کارشناس اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی فامنین در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در راستای تحقق پیشرفت قطب شهرستان اظهار داشت: ارائه مشاوره در تامین ماشین آلات از تولیدات ملی، مساعدت در گرفتن مجوزهای لازم، برگزاری نمایشگاه فروش محصولات قطب از جمله اقدامات شاخصی است که توسط بسیج سازندگی فامنین صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تا به امروز دو کارگاه تولید ماشین آلات کشاورزی با حمایت بسیج سازندگی فامنین راه‌اندازی شده است، گفت: در مجموع برای راه‌اندازی این دو کارگاه 60 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است و همچنین 6 نفر بطور مستقیم در این کارگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار