مجری طرح راه‌آهن تبریز به میانه با بیان اینکه در صورت تامین بودجه اختصاص یافته پروژه در سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: با این شرایط پروژه در سال ۹۸ به ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ در ایستگاه ائل‌گلی خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۲۵۱۶۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، علی محمدزاده با اشاره به اینکه در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز تا سال۹۹ طرح مورد بهره‌برداری کامل خواهد رسید، گفت: در مجموعه شرکت ساخت این توان بالا وجود دارد که بتواند تا دو سال آینده طرح را تکمیل کند.

وی افزود: طبیعتاً طرحی با مقیاس بزرگ راه‌آهن میانه به تبریز که دو خطه است و معادل ۴۰۸ کیلومتر راه‌آهن هم‌سنگ بوده و در منطقه کوهستانی واقع شده است، هزینه‌های آن حداقل دو یا سه برابر هزینه‌های راه‌آهن در دشت خواهد بود.

محمدزاده با تاکید به اینکه جهت اتمام پروژه نیازمند اعتبارات مناسب با حجم کاری است، توضیح داد: خوشبختانه در ۱۸ سال گذشته هر چه تخصیص داده شده به طور کامل جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تخصیص ۱۱۲ میلیارد تومانی برای طرح در سال‌جاری و تکمیل تا بستان‌آباد و تصویب بودجه ۴۵۰ میلیارد تومان برای دو سال در نهاد ریاست جمهوری به علت سفر استانی به آذربایجان‌شرقی قطعاً می‌توان به مردم استان قول داد که در سال ۹۸ در ایستگاه باسمنج و در سال ۹۹ در ایستگاه ائل‌گلی خواهد رسید.

محمدزاده یادآور شد: مسئولان ارشد استانی و نایب رئیس مجلس به صورت مجدانه پیگیر تخصیص مبلغ مصوب شده در نهاد ریاست جمهوری هستند که در صورت تخصیص پروژه با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

مجری طرح راه‌آهن تبریز به میانه اضافه کرد: هدف‌گذاری اصلی این است که تا پایان سال ۹۷ از ایستگاه باسمنج به طول ۳۰ کیلومتر زیرسازی انجام گیرد و در سال ۹۸ به ایستگاه ائل‌گلی برسیم و در سال ۹۹ نیز زیرسازی ایستگاه اصلی تبریز کلید بخورد.

ارسال نظرات