مدیر جهاد کشاورزی در مسجد جامع دهگلان:

ایجاد ۱۲۳ شغل از پروژه‌های افتتاحی در هفته جهاد کشاورزی/ پیش بینی برداشت ۱۲۰ تن گندم از مزارع شهرستان دهگلان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان گفت:از طرح‌های افتتاحی هفته جهاد کشاورزی ۱۲۳ شغل برای جوانان شهرستان ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۱۶۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان بخش کشاورزی را موتور محرکه رشد اقتصادی در سایر بخش‌ها عنوان کرد و گفت: ما اگر بخش کشاورزی پویا داشته باشیم قطعا بر روی سایر بخش‌های  دیگر تاثیرگذار خواهد بود .


وی افزود: در واقع ۲۷ درصد از تولید ناخالص داخلی و ۳۰ درصد از اشتغال ما از حوزه کشاورزی تعریف شده است که آمار چشمگیری بوده و نیاز است این بخش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


۱۱ پروژه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود


حامد احمدی در ادامه با بیان اینکه درهفته جهاد کشاورزی ۱۱ پروژه در این حوزه افتتاح می‌شود، گفت: کل اعتبارات برای افتتاح طرح‌هایی کشاورزی که در استان هزینه شده ۴۱ میلیارد تومان است که خوشبختانه مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در شهرستان دهگلان سرمایه گذاری شده است که حدود ۴۷ درصد است و نسبت به سایر شهرستان‌های دیگر سرمایه گذاری بسیار خوبی  بوده است.


مدیر جهاد کشاورزی دهگلان در ادامه افزود: پروژه‌های که در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود در واقع توانسته ۱۲۳ شغل برای جوانان بیکار شهرستان ایجاد کند.



پیش بینی برداشت ۱۲۰ هزار تن گندم در شهرستان


احمدی گفت: در حوزه کشت گندم حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان زیر کشت محصول گندم قرار گرفته است  که پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۱۲۰ هزار تن گندم تولیدی داشته باشیم که  این  وضعیت نسبت به  مشابه سال گذشته رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی داریم.


وی در ادامه گفت: شهرستان دهگلان با توجه به استعداد و توانای که در تولید بعضی از محصولات دارد دراستان سرآمد  است و هرساله کشاورزانی نمونه در سطح استان وکشور داریم که نوید آینده درخشان برای بخش کشاورزی شهرستان است.



در ادامه مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به اینکه در زمینه طرح‌های آب و خاک کار‌های خوبی صورت گرفته است اظهار داشت: در سال گذشته برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده که دهگلان بعد از شهرستان سقز توانسته این اعتبار در حوزه آب و خاک را جذب نماید.


وی در ادامه گفت: در بحث پایاب سد سورال ما معتقدیم که از آب استان سهم واقعی نداریم وبا توجه به اینکه حوزه آبریز از استان سرچشمه می‌گیرد نیاز است سهم بیشتری به ما اختصاص یابد.


احمدی افزود: برای آبیاری تحت فشار در سد سورال ۱۱۰۰ هکتار پیش بینی شده است که ۳۵۰ هکتار آن مراحل اجرایی و نهایی را گذرانده و ۵۵۰ هکتار آن نیر تامین اعتبار شده ومابقی آن نیز اجرا خواهد شد.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار