دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي؛

فروپاشي استكبار جهاني و صهيونيسم جنايتكار توسط جبهه مقاومت به مركزيت ايران

آيت الله محسن اراكي گفت : مسئله فلسطين يك موضوع انساني قرن حاضر است و اگرجبهه مقاومت در اين نبرد و مبارزه كوتاه بيايد به گستاخي آمريكا و انگليس و اسرائيل غاصب منجرخواهد شد و مي بينيد كه الان دنيا به نفع مردم فلسطين و برعليه اسرائيل در كشورهاي مختلف تظاهرات مي كنند و يك جبهه واحدي عليه استكبار و جنايت هاي اين رژيم اشغالگر بوجود آورده اند و حمايت از فلسطين يك وظيفه ملي محسو ب مي باشد.
کد خبر: ۹۰۲۵۰۷۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ آيت الله محسن اراكي دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در سخنراني روز قدس ، درمصلي شهرستان اراك ، با اشاره به بي سابقه بودن رويارويي و نبرد جبهه ظلم و ظالم گفت :تاسيس رژيم نامشروع كه به دست انگليس و با حمايت و پشتيباني هاي استكبار مختلف در طول 70 سال گذشته همراه بوده ودر نبرد بي سابقه جبهه حق و باطل با يكديگر درسرزمين مقدس فلسطين در يك قرن اخير و درجهان و تاريخ بشري، چنين نبردي بي نظير است .
عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه به مسئله فلسطين پرداخت و گفت : مسئله فلسطين اين است كه اين كشور داراي يك سرزمين و حكومت مشخصي بوده و انگليس با هجوم خود اين كشور را اشغال كرد و در ادامه مردم فلسطين با مقاومت و مبارزه ، نيروهاي انگليس را از كشورشان خارج كردند.
آيت الله اراكي به چگونگي شكل گيري رژيم صهيونيستي اشاره و گفت : بعد از ماجراي خروج انگليسي ها توسط مردم فلسطين ، انگليس ها با دعوت و دادن وعده تشكيل يك دولت يهودي در سرزمين فلسطين و با جمع كردن يهودياني از كشورهاي مختلف اروپايي ، آفريقايي و ... يك حكومت جعلي بنام اسرائيل را تاسيس كردند كه اساس تشكيل آن بر مبناي جنگ و خونريزي اشغالگري بود و با غارت و كشتار زيادي ازمردمان فلسطينيان توانستند اين سرزمين ها را غصب كنند .
وي درادامه به سه عنصر اصلي مشروعيت يك حكومت اشاره و گفت: داشتن مرزهاي جغرافيايي ، حاكميت تثبيت شده و داشتن ملت با اصالت از لازمه ها و عناصر به رسميت شناختن يك دولت و حكومت مي باشد كه رژيم جعلي اسرائيل فاقد اين عناصر مي باشد چون آنها اعتقادي به مرز جغرافيايي ندارند و مي گويند هر جا كه توانستيم هجوم مي بريم و آن سرزمين را متعلق به خود مي دانيم.
دبير كل جهاني تقريب مذاهب اسلامي به عنصر دوم مشروعيت حكومت پرداخت و گفت : مردم رژيم اسرائيل اصالتا فلسطيني نيستند و هدف و تشكيل اين دولت نامشروع ، ترساندن و چپاول ثروت هاي كشورهاي منطقه و جهان است و عنصر سومي كه اين رژيم را نامشروع كرده اين است كه اين رژيم دائما در مدت 70 سال در حال جنگ و خونريزي در داخل با مردم فلسطين و درخارج با كشورهاي منطقه بوده است و چنين كشوري هيچگاه مشروعيت قانوني نداشته و نخواهد داشت .
آيت الله اراكي به مسئله انساني فلسطين اشاره و گفت : مسئله فلسطين يك موضوع انساني قرن حاضر است و اگرجبهه مقاومت در اين نبرد و مبارزه كوتاه بيايد به گستاخي آمريكا و انگليس و اسرائيل غاصب منجرخواهد شد و مي بينيد كه الان دنيا به نفع مردم فلسطين و برعليه اسرائيل در كشورهاي مختلف تظاهرات مي كنند و يك جبهه واحدي عليه استكبار و جنايت هاي اين رژيم اشغالگر بوجود آورده اند و حمايت از فلسطين يك وظيفه ملي محسو ب مي باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري به تبليغات شيعه انگليسي عليه جمهوري اسلامي اشاره و گفت: هم اكنون شيعه انگليسي با  حمايت دولت اين كشور و با 38 شبكه ماهواره اي كه همگي هم با اسم ائمه معصومين (ع) مي باشند ،عليه جمهوري اسلامي ايران تبليغ مي كنند و به دنبال كوبيدن شيعه ناب هستند و هدف آن نفوذ و رخنه در بين هبات هاي مذهبي كشور است و همه هدف آنها اين است كه هجمه جنگ را از مقابله با آمريكا و اسرائيل به جبهه مقابله با جمهوري اسلامي ايران بكشانند .
دبير جهاني تقريب مذاهب اسلامي در پايان با يادآوري اين موضوع كه دشمنان در حال سقوط و شكست از جبهه مقاومت هستند گفت : همانطور كه در دوران دفاع مقدس دشمنان را از كشور خارج كرديم و بر مشكلات آن زمان پيروز شديم اين بارهم با تكيه بر خداوند متعال آمريكاي جنايتكار را از منطقه خارج خواهيم كرد وآنها قطعا شكست خواهند خورد و محور مقاومت به مركزيت ايران در حال فروپاشي هيمنه استكبار جهاني و صهيونيسم جنايتكار است .

ارسال نظرات
آخرین اخبار