خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۰۲۴۹۶۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از امیدیه،حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اصل امام جمعه شهرستان امیدیه در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: حضور مردم روزه دار در یک روز گرم در راهپیمایی روز قدس خلق یک حماسه است.

وی گفت: مردم پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و حضور در روز قدس لبیک گفتن به امام راحل است.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اصل تصریح کرد: مردم در روزی که شب آن احیا گرفته اند با همه خستگی ها اینگونه پرشور در حمایت از فلسطین شرکت کرده اند و این نشان از پای بندی مردم به پیمان با امام راحل است

وی اضافه کرد: امام راحل با یک‌وقت شناسی دقیق مسئله فلسطین را مسئله اول اسلام نامیدند تا با یک عقل‌گرایی و آرمان‌گرایی جلوی نفوذ استکبار بایستند و امام(ره) با فرصت‌شناسی تاریخی فلسطین را خط تقسیم بین شرق و غرب و نقطه جدایی اسلام و غرب را ایجاد کردند. امام(ره) با نامیدن روز قدس سبب شدند تا مسئله فلسطین مسئله اول مسلمانان شود و مردم به همین عقلانیت و آرمانی‌گرایی مسلمانان در مقابل خباثت‌های غرب آگاه شوند

خطیب جمعه شهرستان امیدیه روز جهانی قدس را نماد اراده آزادی خواهان جهان برای حمایت از حق و عدالت دانست و گفت: روز قدس، روزی است که باید بیزاری از ظلم، تجاوز، اشغال، سرکوب و آوارگی را فریاد زد. روز قدس روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده اصل با تبیین علت نامگذاری روز قدس گفت: ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تعیین روز جهانی قدس به عنوان روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در امتداد رسالت الهی و انسانی است و ملت بزرگ ایران همراه با اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، خواهان برقراری خواست و اراده ملت فلسطین بر سرنوشت خویش است.

امام جمعه شهرستان امیدیه بیان کرد: ملت های بزرگ و حق طلب نمی توانند به آنچه که این روزها در سرزمین مقدس فلسطین می گذرد، بی تفاوت باشند و همراهی با ملت مظلوم فلسطین، مبتنی بر یک حرکت و جریان اسلامی بنیان گذاشته شده است و حمایت از این ملت مظلوم، هم یک باور انسانی است و هم آزمونی برای مدعیان حقوق بشر است.

وی در پایان گفت: جوامع بین المللی که در مقابل این ظلم سکوت کرده اند و نقض حقوق بشر را انجام می دهند، بدانند که با سکوتشان فقط مقاومت و انسجام و همبستگی را در بین مسلمانان تقویت می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها