مردم در امامزاده حسن (ع) کرج آخرین شب از لیالی قدر را پشت سر گذاشتند، دست‌های خالی و امیدوار بسیاری زیر آسمان آبی این شهر به هوا برخاست، بال پرواز گرفت و به آرامش رسید.
کد خبر: ۹۰۲۴۸۲۴
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در تمام نقاط و مکان‌های مذهبی البرز در حالی برگزار شد که مردم برای حضور در آن لحظه‌شماری می‌کردند و هر کس به‌دنبال مکانی می‌گشت تا با خانواده و دوستان و آشنایان خود آخرین شب قدر را به شب زنده‌داری بپردازد و قدر بداند آن لحظات نابش را.

ندای «الغوث» «الغوث» در امامزاده حسن علیه السلام کرج

شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را از دست ندادیم، آخرین شبی که می‌توانیم برای خودمان باشیم و همه را شریک این تنهایی کنیم، مردم در امامزاده حسن (ع) ، در گوشه‌ای از شهر کرج احیا برپا کردند ، همه آن‌قدر صمیمی و یک‌دل بودند که حتی غم‌هایشان را با هم قسمت کرده و دعا می‌خواندند، قرآن بر سر می‌گذاشتند، اشک می‌ریختند، حضرت فاطمه زهرا(س) را قسم می‌دادند و تا سحر صدای یا رب یا ربشان آرامشی زیبا به جمع داده بود.

آسمان شهر کرج دلتنگ دست‌هایی می‌شد که شب‌های قدر به سویش بلند شدند، او را نگریستند و خدا را جست‌وجو می‌کردند، دلتنگ نگاه‌هایی می‌شود که کمتر شبی این‌چنین یک‌دست و یک‌رنگ و خاکی به سویش دراز شدند تا طلب بخشش و عافیت کنند.

و ما هم دلتنگ شب‌هایی می‌شویم که تا آمدن دوباره‌اش 365 روز دیگر را باید پشت سر بگذاریم، اما نمی‌دانیم که پیمانه این زندگی اجازه می‌دهد یک شب قدر دیگر هم دست به آسمان دراز کنیم و خدا را به یاری بطلبیم؟

آخرین شب از شب‌های قدر هم به پایان رسید، آیا سبک شده‌ایم؟ وقتی که دست به آسمان می‌بردیم بیماران، نیازمندان، پدران و مادران، کودکان گرسنه و بی‌خانمان‌ها را هم دعا کرده‌‌ایم؟ مظلومیت‌ها و نداشتن‌ها درس عبرتمان شد؟

به پایان آمد این دفتر و کاش حکایت همچنان باقی باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها