مکتب خانه حضرت رقیه (س) ویژه حفظ کودکان ۳ الی ۷ سال با همّت پایگاه خاتم الأنبیاء حوزه ۴ حضرت مریم (س) ناحیه مقاومت بسیج سپاه میثم مشهد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۸۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مرضیه نخعی؛ فرمانده پایگاه طهرانی مقدم در مراسم افتتاحیه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان افزود: خداوند در قرآن مجید از شب قدر به بزرگی یاد کرده و تمام مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمر‌ها و امور دیگر در این شب مشخص می‌شود، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند و نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

نخعی در بیان جایگاه شب قدر خاطرنشان کرد: به عظمت و فضیلت این شب بر سایر شب‌ها می‌توان به این امور اشاره کرد(آمرزش گناهان)، پیامبر خدا (ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند: «هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده می‌شود.». (قلب رمضان): امام صادق (ع) فرمودند: «از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماه‌های سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماه‌ها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است.»

وی در ادامه به فضیلت شب قدر بر سایر شب‌ها اشاره و تصریح کرد: طبق روایات، مجموع قرآن در شب قدر دفعی و یکباره بر پیامبر (ص) نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است، اما نزول تدریجی قرآن طی ۲۳ سال دوران نبوت پیامبر گرامی (ص) به صورت الفاظ نازل شده است. نزول همه‌ی ملائکه و روح در شب قدر بر زمین و سلام دادن بر بندگان خدا نشانه شرافت آن بر هزار ماه است، امام باقر (ع) فرمودند «عمل صالح در شب قدر از قبیل: نماز، زکات و کار‌های نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»

وی در خاتمه به اهمیت قرآن آموزی اشاره کرد و تأکید داشت: قرآن آموزی جزء وظایف پدر و مادر است که برای تعلّم قرآن فرزندان همت کنند، باید بدانیم که همه ما مختاریم و اگر بخواهیم می‌توانیم فرزندان قرآنی داشته باشیم، در زمان بهلول عده‌ای خطامی کردند و خود را بی‌گناه جلوه می‌دادند و زمانی که کارشان را گوشزد می‌کردی می‌گفتند ما اراده‌ای نداشتیم، بهلول سنگی بر سریکی از آنها زد  وچون از او بازخواست کردند بهلول گفت من اراده‌ای نداشتم و اینگونه ثابت کرد که انسان مختار است و اگربخواهد می‌شود، پس تربیت قرآنی فرزندانمان با اختیار خودمان صورت می‌گیرد.

در پایان مراسم از مدعوین با سفره ضیافت آسمانی پذیرایی به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها