عضو موسسه جامعه المصطفی قم گفت: عضو موسسه جامعه المصطفی قم گفت: امروز اروپا به شدت از ترویج اسلام واهمه دارد و می‌بینیم که در بسیاری از انتخابات مسلمانان صاحب نظر و رای اکثریت هستند.
کد خبر: ۹۰۲۴۷۵۸
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
استاد حوزه و دانشگاه گفت: درشرایطی که دنیای شرق و غرب عالم با دو تفکر کفر و الحاد و لیبرال به بن بست رسیده بود، امام خمینی (ره) بعنوان یک رهبر سیاسی و مرجع دینی با تکیه بر قدرت معنوی و پشتیبانی امت اسلامی مسیر تاریخ را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام جعفر کریمی قدوسی در جمع مردم تربت حیدریه اظهار کرد: امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه رهبر سیاسی بود بعنوان یک مرجع دینی توانست در سایه بهره گیری از قرآن کریم و قدرت معنوی و بدون ترس از ابرقدرت‌ها جریان تاریخ را تغییر دهد.

وی تصریح کرد: بعد از تاریخ انبیا و ائمه معصومین (ع) شخصیت امام راحل یک استثنا بود و ایشان به لحاظ معنوی و اخلاقی توانست در ابعاد مختلف صاحب نظر در زمینه‌های فقه و اصول، عرفان، اخلاق، فلسفه و بسیاری دیگر از علوم اسلامی باشند.

عضو موسسه جامعه المصطفی قم خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم رژیم پهلوی از تبعید امام راحل به نجف اشرف این بود تا شخصیت امام در حوزه یکهزار ساله نجف کمرنگ شود، اما مباحث علمی و فقه و اصول و اخلاق امام راحل شاگردان برجسته‌ای را جذب و تربیت کرد.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) قبل از اینکه وارد میدان سیاست شود خودسازی و تهذیب نفس را درون خود متبلور کرد و برای ترویج خود قدمی برنداشت و حتی تا زمانی که آیت الله بروجردی در قید حیات بودند اجازه انتشار رساله عملیه خود را ندادند.

قاطعیت و شجاعت امام راحل در برابر استکبار جهانی ناشی از قدرت معنوی بود

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام خمینی (ره) آنقدر غرق در خدا بود که از هیچ ابرقدرتی واهمه نداشت و در برابر طاغوت و آمریکا و مستکبران شرق و غرب عالم مقترانه ایستاد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه این شجاعت ناشی از قدرت معنوی امام راحل بود، افزود: قاطعیت امام و اینکه ایشان دائم می‌فرمود:؛ ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، انقلاب اسلامی بزودی سنگر‌های کلیدی جهان را فتح خواهد کرد، همه بر گرفته از اعتماد به خداوند متعال و قدرت معنوی ایشان بود.

امام خمینی (ره) قدرت تصمیم گیری را از دشمن سلب کرده بود

عضو موسسه جامعه المصطفی قم گفت: امام خمینی (ره) تیز بین، سیاستمدار و هوشمند و آینده نگر بود و توطئه‌های دشمن را از قبل می‌شناخت و در برابر سیاست‌های دشمن بجای انفعال هجوم مقتدرانه داشت.

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) تا عمق استراتژیک و حرکات دشمن را شناسایی و رصد می‌کرد و اغلب قبل از انجام هر اقدامی قدرت تصمیم گیری را از دشمن سلب می‌کرد.

مهمترین دستاورد امام احیای اسلام و ارزش‌های اسلامی و انسانی بود

استاد حوزه و دانشگاه، احیای اسلام و ارزش‌های الهی و انسانی را مهمترین دستاورد امام برای جهان اسلام عنوان کرد و افزود: در شرایطی که دنیای شرق و غرب عالم با دو تفکر کفر و الحاد و لیبرال به بن بست رسیده بود، امام خمینی (ره) بعنوان یک رهبر سیاسی و مرجع دینی با تکیه بر قدرت معنوی و پشتیبانی امت اسلامی دین مبین اسلام را احیا کرد.

کریمی قدوسی بیان داشت: امام راحل خط بطلان بر هر دو تفکر شرق و غرب زد و گرد و غباری که سال‌ها بر چهره اسلام پوشیده بود را غبارروبی و دین خدا را به صحنه آورد و آن را بعنوان دینی که می‌تواند انسان‌ها و بشریت را نجات دهد و ملت‌ها را در برابر نظام سلطه بسیج کند و پاسخگوی همه نیاز‌های بشریت است را به جهان معرفی کرد.

اروپا از ترویج اسلام واهمه دارد

عضو موسسه جامعه المصطفی قم گفت: امروز اروپا به شدت از ترویج اسلام واهمه دارد و می‌بینیم که در بسیاری از انتخابات مسلمانان صاحب نظر و رای اکثریت هستند.

وی افزود: امروز و بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی بیش از یکصد میلیون نفر در دنیا شیعه شدند و این برگرفته از نفوذ مکتب اسلام و انقلاب اسلامی به جهان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها