ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد با صدور اطلاعیه به مناسبت روز قدس، تأکید کرد: روز جهانی قدس نماد مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین است.
کد خبر: ۹۰۲۴۵۱۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل اطلاعیه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد به مناسبت روز جهانی قدس به شرح ذیل منتشر شد:

بسمه تعالی

 باید تأکید داشت که «روز قدس و اهمیت راهبردی بزرگداشت هر چه باشکوه تر آن»، که برای نخستین بار توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با این رویکرد که وحدت عامل «قدرت» و توسعه یافتگی و تفرقه عامل «سستی دیانت» و عقب ماندگی است طرح و تبیین گردید، در طول بیش از سه دهه گذشته همواره به عنوان یکی از شاخص ها، محورها، ملاک ها و در حقیقت یکی از زمینه ها و پیش شرط های اصلی ایجاد وحدت در جهان اسلام شناخته شده است که مسلمانان و امت بزرگ اسلام می بایست برای مقابله با پدیده شوم صهیونیسم جهانی و دفع و نابودی آثار و پیامدهای آن به عنوان عمده ترین مانع در پیش روی وحدت جهان اسلام، اهتمام ویژه نسبت به گرامیداشت این روز و محقق سازی اهداف و مقاصد بزرگ آن که از طریق برخورداری از رویکرد استراتژیکی نسبت به وحدت جهان اسلام و نگاه «مقابله گرایانه» و نه «سازش طلبانه» به صهیونیسم جهانی قابل تحقق خواهد بود، داشته باشند.

  ملت فلسطین احساس كرده اند كه انتظار از دولت‌های قدرتمند و نیز تنها چشم دوختن به كمك‌های دولتهای عربی بی‌فایده است. آن‌ها درك كرده اند كه تمام قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای محكوم كردن جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین، در زمان‌های مختلف و در سالیان دراز، فقط و فقط به خاطر مخالفت آمریكا و وتوی شیطان بزرگ به تصویب نهایی نمی‌رسد. لذا با دست خالی دست به قیام بزرگ انتفاضه زدند تا سرنوشت خویش را خود، به دست گیرند.

  در این شرایط مردم جهان هم نمی‌خواهند تنها نظاره‌گر صحنه‌های كشتار و ترور مردمان بی‌سلاح فلسطینی باشند؛ بلكه آن‌ها هم می‌خواهند نقش مهم خود را در حمایت از مردم فلسطین اِعمال كنند.  البته مسلمانان وظیفه‌ای بالاتر دارند؛ بنابراین همه‌ی دلسوزان عالم به دنبال راه حل عملی برای پایان دادن به ریشه‌های ناامنی در منطقه‌ی خاورمیانه هستند.

   حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی، بر اساس بینش اسلامی و تأسّی به قرآن مجید، راه را به همه‌ی آزاداندیشان و صلح‌خواهان جهان نشان داده است. برای اولین بار از زمان اشغال فلسطین و به منظور وارد كردن قدرت عظیم مسلمانان و مستضعفان جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و پرچم دار نهضت جهانی اسلام، در 27 سال پیش، آخرین جمعه‌ی مبارك ماه رمضان را  به عنوان روز قدس انتخاب نمودند تا مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی طی مراسمی، همبستگی بین‌المللی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم فلسطین اعلام نمایند و با پیوستن به یكدیگر، دست این رژیم غاصب و پشتیبانان آن را از سر ملت فلسطین كوتاه نمایند.

  با این اقدام امام راحل عظیم الشأن، مسأله فلسطین به عنوان مهم‌ترین دغدغه جهان اسلام مطرح و راه حل آزادی قدس و نجات مردم فلسطین نیز مشخص شد.

  اعلام روز جهانی قدس، مصیبت اشغال فلسطین را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی كرد و از همه‌ی مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با كمك یك‌دیگر به یاری خواهران و برادران خود در فلسطین بشتابند تا اسرائیل نتواند به اشغال سرزمین‌های فلسطینی ادامه دهد و ملت فلسطین را تضعیف نموده و از پای درآورد.

اگر مردم مسلمان جهان در یك همایش عظیم جهانی در روز قدس، هر كدام، بنابر توصیه‌ی حضرت امام خمینی، یك سطل آب بریزند، اسرائیل را آب خواهد برد....

 به امید آن روز

ارسال نظرات