امام جمعه سبزوار بیان داشت: افکار امام(ره) نقطه رهایی جهان اسلام از دست مستکبرین عالم شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۴۲۳
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛  حجت الاسلام غلامرضا مقیسه همزمان با سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی در جمع بیش از ۵ هزار مردم روزه دار سبزوار که برای گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی در مصلی سبزوار گرد هم آمده بودند با بیان اینکه امام خمینی(ره) تاکید بر اسلامی بودن و اسلامی ماندن حکومت داشت اظهارداشت: امام  راحل با تکیه بر قدرت مردم توانست حکومت سفاک پهلوی که دست نشانده استکبار بودند را از اریکه قدرت به زیر کشد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از ابتدا در فکر ایجاد حکومتی مستقل و بودن تکیه بر نیرو‌های خارجی بود ادامه داد: قدرت ایمان ایشان و همچنین توکل به وجود اقدس خداوند سبب شد تا در این راه موفق شده و حکومتی اسلامی را بدون وابستگی به هیچ کشوری ایجاد کند.

مقیسه در ادامه به شیوه سیر و سلوک امام خمینی (ره) اشاره کردو افزود: امام خمینی (ره) عارف حقیقی بود که برخلاف برخی افراد که ادعای عرفان کرده و سعی در فریب مردم دارند هیچ گاه چنین ادعایی نکرد و تنها برای خداوندزندگی کرد.

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه امروزه انقلاب اسلامی ملجا و پناهگاه مردم مظلوم منطقه به ویژه فلسطینیان شده است تاکید کرد: امام خمینی (ره) نه تنها ما را از بند اسارت و دژخیمان پهلوی رهانید بلکه سبب شد تا این پیروزی نقطه امیدی برای تمام مستضعفان عالم به ویژه مردم مظلوم منطقه شود.

وی همچنین به آینده نگری امام خمینی (ره) در خصوص دستور تاسیس نیروی مردمی به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این نیرو به حق پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها