خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد؛

کارآفرینی این بار به همت جانباز 70 درصد همدانی

جانباز 70 درصد همدانی با ورود به عرصه زنبورداری فضای کسب و کار جدیدی برای خود و خانواده‌اش ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۴۳۹۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳

کارآفرینی این بار به همت جانباز 70 درصد همدانیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بارها از روایت‌های گوناگونی از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های جوانانی شنیده‌ایم که برای دفاع از آب و خاک خود از جان و علاقه مندی‌های خود گذشتند تا امروز ما در آسایش و امنیت زندگی کنیم؛ اما همان افراد امروز نیز آن خصلت‌ها را با خود دارند و سعی می‌کنند که در همه زمینه‌ها امنیت و آسایش را برای کشور و مردم فراهم کنند.

در ادامه سلسه گزارشات خود از کارآفرینان موفق بسیجی استان، این بار با  یکی از جانبازان و یادگاران دفاع مقدس هم صحبت شده‌ایم که در زمینه پرورش زنبورعسل فعالیت می‌کند.

رمضان طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: نزدیک به 10 سالی می‌شود که در روستای ارزانفود به همراه خانواده به فعالیت زنبورداری مشغول هستیم.

وی تصریح کرد: دو سال پیش برای گسترش کار اقدام به دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی کردم تا تجهیزات و امکانات جدیدی را به کار ترزیق کنم.

این پرورش دهنده زنبورعسل اظهار داشت: بنده جانباز 70 درصد بوده و بازنشسته نیروهای مسلح هستم، اما از یک جا نشستن و کاری انجام ندادن بیزار بودم به همین دلیل به دنبال انجام کاری بودم که خود را سرگرم کنم.

وی افزود: با توجه به اینکه ساکن روستا هستیم و کشاورزی و باغداری داریم، از ظرفیت موجود برای پرورش زنبورعسل استفاده کردم تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغتم فضای جدیدی نیز برای درآمد اعضای خانواده ام ایجاد کنم.

طاهری با اشاره به تلف شدن تعداد زیادی از زنبورهای عسلش در سال گذشته  گفت: پرورش زنبورعسل کار بسیار حساس و ظریفی است و نیاز به مراقبت و رسیدگی ویژه‌ای دارد و اگر در این امر کوتاهی صورت گیرد منجر به تلفات و ضرر و زیان می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم امیدواریم ضمن جبران ضرر و زیان سال گذشته، کار را نیز گسترش داده و با جدیت بیشتری نسبت به پرورش زنبورعسل و برداشت عسل اقدام خواهیم کرد.

این کارآفرین موفق همدانی در خصوص بازار فروش محصولات خود گفت: از آنجا که عسل‌هایی که بنده برداشت می‌کنم 100 درصد خالص هستند مشتریان خاص خودش را در این چند سال پیدا کرده و معمولا عسل‌های برداشت شده را در سطح استان همدان و کرج به مشتریان خو تحویل می‌دهم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار