با محوریت تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) و با تاکید بر نقش مادری زنان در کلام امام؛

نشست تخصصی «اندیشه آفتاب» در تبریز برگزار شد

نشست تخصصی «اندیشه آفتاب» با محوریت تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) و با تاکید بر نقش مادری زنان در کلام امام، به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در پردیس فاطمه زهرا(س) دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۴۳۷۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این نشست گفت: سالگرد ارتحال امام (ره) فرصت مناسبی است تا اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان بازخوانی و شخصیت ناب امام به نسل جوان و نوجوان معرفی شود.

رقیه صادق‌زاده افزود: اندیشه‌های امام رمز پایداری انقلاب اسلامی و استقلال و اقتدار امروز ایران نشأت‌گرفته از اراده مردمی است که امام راحل آن را متجلی کرد.

وی با بیان اینکه امروز اثرگذاری انقلاب اسلامی و عظمت و کرامت ملت ایران در دنیا محسوس و ملموس است، افزود: مردم ایران مردمی بیدار و آگاه هستندکه قدر انقلاب و نظام را می‌دانند.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده، مشاور امور فرهنگی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به نقش تاثیرگذار رفتار و اندیشه زنان در شکل‌گیری جامعه انسانی، گفت: امام خمینی در عین دفاع از تساوی حقوق انسانی زن و مرد، به تفاوت‌های طبیعی آنان نیز توجه داشتند و با تأکید بر نقش مادری و جایگاه زن در تربیت صحیح فرزندان، معتقد بودند که مادران در جامعه بزرگترین مسئولیت و شریف‌ترین شغل را دارند.

حجت‌الاسلام احمدی، مشاور استاندار در امور روحانیت نیز به جایگاه نهاد خانواده و اهمیت آن در اسلام پرداخت و اشاره کرد: تربیت صحیح، برنامه اي است كه بايد از نخستين سنگ بناي خانواده به آن توجه کرد و نقش زن به عنوان رکنی رکین در این مقوله بسیار حائز اهمیت است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار