مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان عنوان کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه 15 خرداد سند مقاومت ایران در برابر استکبار است، گفت: 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۲۴۲۷۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

15 خرداد سند مقاومت ایران در برابر استکبارحجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان  با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت قیام 15 خرداد سال 42 اظهار داشت : 15خرداد یوم الله است که بنا بر تأکید قرآن باید روزهای الهی را قدر دانست و یادآوری کرد.

وی با بیان اینکه روز 15 خرداد به دلیل ایجاد قیام اولیه به عنوان یک روز خدا و یوم الله است، گفت: این روز در طو ل عمر این نهضت و نیز تا رسیدن به قیام امام زمان(عج) یک روزماندگاری در  تاریخ انقلاب اسلامی شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه 15 خرداد سند مقاومت ایران در برابر استکبار است بر گرامیداشت این روز تاکید و اضافه کرد: در این روز شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شده که از 4 هزار تا 15 هزار نقل شده و هیچ‌گاه آمار واقعی شهدای 15 خرداد از طرف رژیم اعلام نشده که باید یاد آنها گرامی داشته شود و مردم از این روز به نیکی یاد کنند.

وی 15 خرداد را نقطه عطف انقلاب اسلامی دانست وعنوان کرد: حرکت اولیه امام(ره) و قیام مردم در 15 خرداد شکل گرفت  که البته قبل از این جریان حضرت امام(ره) در فیضیه قم به دلیل کشتار و جنایت انجام شده توسط رژیم سخنرانی کرد.

گنجعلی با بیان اینکه نام خرداد با نام حضرت امام(ره) گره خورده و خود ایشان نیز به آن اشاره می‌کند که «انتظارفرج از نیمه خرداد کشم»، تصریح کرد : با توجه به آغاز قیام در 15 خرداد و رحلت امام(ره) در 14 خرداد و همچنین سالروز آغاز امامت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در 15 خرداد، این ماه  نامش با حضرت امام(ره) و انقلاب کاملاً  گره خورده است.

وی مردمی و اسلامی بودن و داشتن رهبری واحد را از سه شاخصه قیام 15 خرداد برشمرد و تاکید کرد: هیچکدام از قیام‌های قبل و بعد از مشروطه این سه ویژگی را همزمان دارا نبودند و تنها قیامی که هم جنبه مردمی و اسلامی داشت و هم دارای یک رهبر واحد بود، قیام 15 خرداد سال 1342 بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه سه رکن اسلامی بودن، رهبری واحد، مردمی بودن شکل گرفته است، افزود: بر این اساس شروع اول انقلاب از 15 خرداد تا به انتها در همین مسیر ادامه پیدا می‌کند تا در نهایت نظام در سال 57 به پیروزی می رسد.

وی پیروزی انقلاب اسلامی و  منتهی شدن آن به تشکیل حکومت اسلامی را مهم‌ترین دستاورد قیام 15 خرداد دانست و یادآور شد: اگر دستاورد قیام را به همان زمان سال 42 محدود کنیم ایجاد اتحاد و انسجام مردم ازدستاوردها قیام بود، به طوری که این قیام موجب شد تا مردم در حرکت‌ها و قیام‌های بعدی هماهنگی، اتحاد، انسجام و یکدلی داشته و گوش و چشمشان معطوف به فرمایشات و دستورات حضرت امام(ره) باشد.

گنجعلی در ادامه سخنان خود به تقارن ایام شهادت امام علی(ع) با ایام رحلت امام(ره) و قیام 15 خرداد و آغاز امامت و ولایت حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) اشاره و بیان کرد: امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) بهترین جایگزین برای رهبری امت بود به طوری که در طول 29 سال نظام ما را که بعضا در شرایط  بسیار حساسی بعد از حضرت امام(ره) قرارگرفته بود در موقعیت‌های مختلف، توانستند با کیاست و رهبری الهی خود سکانداری کنند و نظام را از موقعیت پرتگاهی که به وجود آمده هدایت و نظام را حفظ کنند که به لطف خداوند نظام ما روبه پیشرفت و تعالی است و مسیر خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه امام خامنه ای(مد ظله العالی) همان ایده‌ها، انتظارات، رهبری و مدیریتی که امام راحل داشتند را عملیاتی می‌کند، افزود: توانمندی و مدیریت هوشمندانه‌ای امام خامنه ای(مد ظله العالی) در رهبری 29 سال  گذشته برای حفظ نظام و انقلاب با وجود فراز و نشیب‌های فروانی که کشور وجود داشت برای همگان به اثبات رسیده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با اشاره به پیش رو بودن راهپیمایی روز قدس ضمن دعوت از عموم مسلمین در حمایت از مردم مظلوم فلسطین یادآور شد: راهپیمایی روز قدس امسال با توجه به  انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف  نسبت به سال‌های دیگر از  حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی عنوان کرد:  شرایط ایجاب می‌کند که مردم مسلمان سراسر جهان و به ویژه کشور ایران در این راهپیمایی حضور گسترده داشته و با روحیه استکبارستیزی و «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر صهیونیست و اسرائیل» به مردم فلسطین امید دهند و جنایت رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را محکوم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات